2007. április 17. A vásárlás

2007.06.11. 11:19 | Pinyti | Szólj hozzá!

A történet azzal kezdődött, hogy eladtam ´69-es veterán Simson Staromat,
és kellett helyette valami, így sebtében lementem, és megvettem a házunkban eladó zöld S51-est.
Miután megkötetett az üzlet, és leparkoltam garázsunkban új szerzeményemet, leültem az internet elé, és böngészni kezdtem a használtmotor hírdetéseket. Mindig is vonzottak a nyolcadliteres 2T "light sprinterek", így amikor a Yamaha RD-k között keresgéltem megláttam Őt. Ugyan csak 80ccm-es, de zalában, tőlünk egy köpésre árulták...

Átkoztam azt a percet, amikor aláírtam az adásvételit a Simsonról! Fájt a szívem, de hülye az aki előbb megvesz valamit, és csak utána néz körbe...

Próbáltam beletörődni hülyeségembe, és rendbeszedtem a kis "zőccséget". Motorozgattam konstans 40-nel, mivel új henger és dugó került a kis NDK benzinszúnyogba, de csak nem hagyott nyugodni a dolog. Húsvét vasárnap este meghírdettem a Sámsont, hétfőn este már el is vitték. Nagy volt az öröm, itt van újra a lehetőség...

Fel is hívtam, meg volt még a kis RD. A hatalmas fejidom már első ránézésre is furcsa volt, de szintén ennek tudható be, hogy egyáltalán megnéztem a hírdetést ("Há mi a f*sz van azon motoron???"). Elmentünk Lovásziba megnézni, de annyira kedvező volt az ajánlat, hogy ha elindul, és megy, akkor biztos elhozom. Ezen még dobott, hogy az árból alkudni is tudtam, így április 17-én megvettem életem első kishengerürtartalmú 2T "sportmotorját". Bár rengeteg javítanivaló volt rajta, és nagyon elhanyagolt volt szegény, de motorja rendkívül könnyen indult, és jól is pörögött. Már a hazaúton úgy éreztem, hogy engem az Isten is ebbe a gugolós csuklóntámaszkodós ülőhelyzetbe teremtett. Úgy éreztem igen, hazaértem. Olyan volt minden, mint ahogy mindig is elképzeltem, hisz mindig gyorsasági motor volt az álmom (bár az RD nem az a kőkemény speed gép, mint mondjuk egy RS, Mito, vagy TZR, de valljuk be a Simson után a Yamaha nyergében úgy éreztem én vagyok Talmácsi Gábor).

Aztán már otthon következhetett a kárfelmérés. Első teleszkópok csillapítása egyenlő volt a nullával, a fékek bevoltak kokszosodva a sok mocsoktól (pláne az első), az első gumi nem rávaló, a hátsó pedig annyira kopott volt, hogy alacsony sebességnél rázta az egész motort, a bal oldali dekni törött volt, a lánc lógott (bár új láncszett van rajt, így ez inkább annak tudható be, aki ezt cserélte), a kipufogó a könyöknél kéthelyen lukas volt, a henger és a könyök találkozásánál nem volt tömítés. Az egész blokk csupa retva volt, alapos takarítás fény derült arra is, hogy csak a olajos sár tömítette le a tenelyeknél a kartert, így simmeringeket kellett cserélni a váltó, és lánckeréktengelynél. Mindkét (bár inkább három, mert a hőfokmérő sem működött) műszer rossz volt, ezen felül a spirálok sem voltak meg, a fék és kuplungkar törött az olajpumpa már Isten tudja mióta nem volt jó, hisz az előző tulaj is kezdettől fogva keverékkel használta (ez utóbbi nem akkora baj). A rendkívül hosszú hibalista ellnére mégis úgy érzem jó vétel volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr2396591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása