Váltóolaj csere

2015.05.28. 22:10 | Pinyti | 1 komment

Úgy döntöttem nem halogatom tovább a dolgot, s ma lecseréltük az olajat a váltóban, így reggel egyből az alkatrészboltban kezdtem. Az én autómon ZF 5HP18-as (A5S 310Z) egység van, melybe LT 71141-es olaj való (Mobil), de a pontos mennyiséget sajnos senki sem tudta megmondani. Találtam egy hivatalosnak tűnő ZF dokumentumot a neten, melyben 3,2 litert írnak a citromban megrekedt mennyiség cseréje nélkül, a teljes átmosás esetén pedig 7,8 litert. Így első körben öt liter olaj, és egy MANN szűrő társaságában nekiláttunk a feladatnak.img_1126.JPG Kannában felfogtuk a leeresztőcsavar furatán keresztül lefolyni képes mennyiséget, mely már ekkor is kicsit több volt, mint 3,5 liter. A dekni és a szűrő eltávolítása után még legfeljebb 5-6 deci folyhatott ki, ennek ellenére a feltöltésnél nem lett elég az öt liter olaj - kicsivel több, mint négy jött le, és kicsivel több, mint öt ment bele. A kartert, és a benne lévő mágneseket természetesen tisztára mostuk és kiszárítottuk mielőtt új tömítéssel a helyükre kerültek volna.tranoilchng.jpg Elég evidens, hogy cirka egy liter hiánnyal ment a váltó ezidáig, ami nem túl örömteli hír. Ugyanakkor az sem teljesen világos, hogy bele való olajjal öntötték-e fel amikor még az előző tulaj 330 000 km tájékán szintén lecseréltette (vásárláskor adott egy flakon váltóolajat, mondván csere alkalmával ezt rakták a váltóba, de az nem volt bele való). Érezhetően finomabb lett az egész, de a legfontosabb a tudat, hogy végre a váltó is rendben van...

Címkék: automata szerviz sebességváltó olajcsere BMW E39 528iA zf5hp18 a5s310z Mobil LT 71141

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr317499600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Heavy Pig 2016.10.07. 08:57:02

Szia!

András vagyok Debrecenből.
Épp ilyen típusú gépkocsim van ( 528i - 1998/01) és automata váltó olajcsere előtt állok.
Ismeretlen az előző olajcsere ideje és az is, hogy milyen olaj lehet benne.
A szervizben a srácok -ahova hordani szoktam az autót, ha valami olyasmit kell szerelni amihez csápos kell- nem tudták kideríteni, hogy milyen színű a váltó címkéje, csak az biztos, hogy ZF. Hogy zöld vagy fekete, az nem tisztázott, nem találták meg a cimkét. A váló kulissza 4 állásos, plusz a steptronic oldalra.
Azt szeretném kérdezni tőled, hogy véleményed szerint ez a Mobil LT71141 olaj jó választás lehet bármely színű cimkénél?
Hetek óta böngészem a netet, de konkrét információt csak itt találtam; az E39.hu-n is fórumozok folyamatosan mióta megvan a gép (1év), de ott csak a gyári DIII-at ajánlják. Megnéztem mindenféle gyártó oldalát és a gyári olajon kívül ez a Mobil, illetve a Fuchs két példánya (Titan ATF 4000 és vagy 6000SL) lehetne a megfelelő, de teljesen tanácstalan vagyok és nem szeretnék rossz olajat belerakatni.
Tehát a kérdéseim röviden:
Váltó (ismeretlen) címkeszín és olaj viszonya?
Cserénél mire kell figyelni és a feltöltés menete?
(Az utóbbinál arra gondolok, hogy töltés után járatni, utántölteni, szintellenőrzés, teknő takarítása, járó vagy álló motornál utántölteni, stb... bármi.)

A válaszod előre is köszönöm!
vonalak@gmail.com
süti beállítások módosítása