Új termosztát

2013.02.18. 18:27 | Pinyti | 2 komment

Írhatnám, hogy "ez a szemétláda bevette a műhelyszagot", de az az igazság, hogy már régóta érett a termosztát csere. Egyre kevésbé tudott visszazárni, és eleinte csak országúti tempónál hűlt vissza, majd városban sem tudott rendesen felmelegedni. Mondhatnám, hogy inkább így, mint zárva adja meg magát, de a folyamatos hideg üzem sem tesz jót az autónak, nem beszélve a fogyasztásról...
termostat.jpgSzóval ma vettem egy Febi (Bilstein) gyártmányú termosztátot a régi helyett. Volt belőle Meyle is, de anno a szilentjei élettartamával nem lopta be magát szívembe a márka, így inkább erre esett a választásom... Nem egy nagy kaland betenni, három csavar, és egy bilincs rögzíti, így pár perc alatt ki is cseréltük. Azóta középen áll a hőfokmutató, mint a cövek, és a fűtés is jelentősen erősebb (mondhatni brutális) lett. A BMW ilyesfajta hatékonyságát jellemzi, hogy mivel apránként múlt ki, fel sem tűnt, hogy nem fújt már tökéletes meleget (pedig ha valaki fagyos, én az vagyok). Szinte már el is felejtettem milyen forróság tud ömleni az utastérbe a légbefúvókon át...

Címkék: szerelés alkatrészek termosztát BMW E36 316i

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr115700462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaborjozsef 2013.02.18. 18:02:04

Na ezért nem örülök az új autóknál, hogy elhagyják a hőfokmutatót, csak egy kis figyelmeztetés van bennük, ha túlmelegszik! Konkrétan a kisebb kategóriákban már évek óta nincs mutató, de tartok tőle a középkategóriát is utóléri. Pedig aztán a számítógép tudja a hőmérsékletet, csak meg kéne mutatni...

pinyti 2013.02.18. 20:02:59

Ezzel én is így vagyok. Sőt, hogy irigylem a régi A6-ost a műszerfalon levő olajhőmérséklet, és töltésmutató miatt. Én nem vagyok meggyőződve arról sem, hogy ez a nagy downsizing a törpeturbókkal olyan túl jó dolog lenne. Ezek csak katalógus adatokban jók, életszerű körülmények között még mindig egy normálisan megcsinált szívó benzin, ne adj Isten szívó dízel sokkal használhatóbb, és tartósabb. Vezettem múltkor Pécsig egy PUG 308-ast az agyondicsőített 1.6 THP (teszem hozzá BMW származék) motorral. És tényleg nagyon jó maga a motor, de ha kihasználjuk az erejét, akkor fogyaszt bőven, arról nem is beszélve, hogy 90 000km-e ellenére már túl volt egy turbócserén is. Szóval "kár, hogy azokból a régi jó dolgokból nem maradt semmi..." :D
süti beállítások módosítása