Ennyi...

2014.09.14. 15:01 | Pinyti | Szólj hozzá!

Mint ígértem a BMW-vel folytatom, ugyanis a múlt hétvégén megadta magát a bal tompított xenon izzóm. Természetesen párban cseréltem őket, így mindkét oldalra új 6000K-es D2S került. Aztán ha már ott matattam a motortérben, kibontottam az intenzív mosó tartályát is, mivel folyásnyomok voltak a pumpa tájékán. Ráfért a tisztogatás, és a pumpa is menthetetlennek bizonyult (el volt repedve hosszában), de ehelyett is kerítettem egy újat. xepump.jpgAztán péntek este leengedtük róla az olajat, és megkezdtük a már vásárlás óta esedékes nagyszerviz végrehajtását. Került bele új olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertyák, a szervóhoz új tömítések, és hidraulika olaj, valamint mindkét hosszbordásszíjat és a bal toronycsapágyat is újra cseréltük (a kartertömítést inkább kihagytuk, valószínűleg a szervótól volt az a kis szivárgás). alkatrace.jpgMivel nem volt rendes fűtés az anyósoldalon, és minden internetes fórumon a kétoldali fűtéscsapot nevezték meg hibaforrásként, így azt is kicseréltük egy bontottra, de sajnos ez nem oldotta meg a problémát. Ezalatt levettem az ütött-kopott ablaktörlőkarokat, és szépen lefújtam őket matt fekete festékkel. Most már ez sem lóg ki az összképből:ablaktorlo.jpgGyakorlatilag két apró hibája maradt az autónak: az utángyártott szélvédő miatt az esőérzékelő jelenleg sajnos nem tanítható az autóra, így csak snassz szakaszos törlésre képes, valamint az anyósoldalon továbbra sincs olyan intenzív fűtés...

Update 2014.09.15.: A fűtés problémát úgy néz ki sikerült ma megoldanom. Tegnap az egész estét az E39 fűtés-hűtés-klíma panel működésének tanulmányozásával, valamint az előforduló hibákkal foglalkozó fórumok böngészésével töltöttem. Ekkor vált világossá, hogy bár sok helyen a kétzónás fűtéscsap szelepeit hozzák hibaforrásként, de ezek - ha a vezérlésükben nincs hiba - elvileg nem okozhatnak ilyen tüneteket. Alaphelyzetben ugyanis mindig nyitva vannak (elkerülendő, hogy hiba esetén a motoron maradjon az összes melegvíz), és csak  alacsonyabb hőfokok beállítása esetén zárják el a fűtőradiátor megfelelő felét (a radiátor két víztérre van osztva, mely két bemenettel, és egy közös kimenettel rendelkezik). Végül egy E46-os BMW enyémhez megtévesztésig hasonló kálváriája adta a nyerő tippet - mivel a fűtéshez a keverőmotoroknak nincs köze, valamint a kétoldali fűtéscsap is jó, így nem lehet más, mint hogy nincs megfelelő áramlás a radiátor anyós oldali felén. Délután beparkoltam a mosóba, lekötöttem róla mindhárom csövet, és a sima "kerti" slagot (nem a magasnyomásút) csatlakoztatva a helyükre, mindkét irányban alaposan átmostam mindkét oldalt. Láthatóan alig tudott áramlani a víz a jobb oldalon, így ekkor már tudtam, jó nyomon járok. Az összerakást, és légtelenítést követően pedig végre dőlt a meleg a jobb oldali befúvókon is. Már csak abban bízom, hogy bírta a víznyomást, és nem kezd el folyatni eztán a radiátorom...

Címkék: eladó szerelés szerviz ablaktörlő alkatrészek pollenszűrő ablakmosó fényszóró BMW nagyszerviz E39 528iA

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr396697309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása