Többet soha a büdös életben...

2015.01.11. 12:51 | Pinyti | 2 komment

...nem állok neki fűtőradiátort cserélni, ugyanakkor már nem lehetett tovább halogatni a dolgot, hisz utasoldalon a fűtés továbbra is csak esetleges volt, s a tömlős átmosás óta enyhe fagyállószag kíséretében folyton fogyott a hűtőfolyadék a rendszerből... Ahogy Nicolas Cage-nek az Eleanor, nekem ez a művelet tartogat nem várt nehézségeket. Persze már tavaly is voltak árulkodó jelek, hisz az első radiátor gyári hibás volt amit rendeltem, s csak most január elejére sikerült az Unixnak a garanciális cseredarabot beszerezni - egyenesen Dániából a Nissens gyárból jött - ugyanis egyetlen raktárban sem volt belőle Európában. Ez első blikkre már jónak tűnt, s mivel a gyári cikkszámot váltottam le, meg sem fordult a fejemben, hogy ne passzoljon az autóba.radiator_001.jpg Összegyűjtöttem minden cseréhez szükséges dokumentációt (itt lett világos, hogy nem kell kivenni az egész műszerfalat a művelethez amitől kicsit megnyugodtam), aztán hogy én is kivegyem a részem a ledolgozós szombatból, délelőtt 10-re szét is bontottam az autót. Tulajdonképp csak a középkonzolt, a kesztyűtartót, és a műszerfal alsó burkolatát kellett eltávolítani, hogy hozzáférjek a fűtésboxhoz. radiator_008.jpgEkkor még bizakodó voltam (a bontások normaideje durván három óra, amihez nekem elég volt másfél), azt hittem kora délutánra már el is felejthetem az egész mizériát, de sajnos tévedtem. Már a radiátorra menő csövek rögzítésénél kezdett gyanús lenni a dolog, ugyanis a gyáriban középen egy tőcsavar van, melyre anya megy, a cseredarabhoz pedig két csavart adtak, melyek a peremen levő lukakba kellett volna menjenek. radiator_010.jpgAz pedig már csak hab volt a tortán, hogy az utángyártott durván egy centivel kisebb körben, mint az eredeti, így alaposan körbe kell burkolnom szivaccsal, ha azt akarom, hogy rajta, és ne mellette haladjon a levegő. Mivel esélytelen másikat szerezni (s amíg nem muszáj az ára miatt nem vennék gyárit), megpróbálom egy új közdarabbal rögzíteni a csöveket, melyet 5mm-es alumíniumból fúrtam, martam és fűrészeltem ki. Erre elment szinte az egész délutánom, és még mindig vár rá némi finomítás, de bizakodó vagyok. Egyelőre az okozza a legfőbb problémát, hogy a felső csavart nem lehet behelyezni a radiátorra menő csövek miatt (valószínűleg ehhez a fajta radiátorhoz más görbületű csövek passzolnak hivatalosan), de egy tőcsavaros anyás megoldást még mindenképpen szeretnék megpróbálni.

Update 2015.01.12.: Sajnos nem sikerült megnyugtatóan összehozni az alumínium csöveket az utángyártott Nissens radiátorral, így rendeltem egy gyárit - holnap elvileg meg is érkezik...

Update 2015.01.13.: Megjött a gyári radiátor. A régi cikkszámú alkatrész gyártása már megszűnt, egy módosított darab jött, kompletten csövekkel, tömítésekkel, csavarokkal.radiator_015.jpg Ennek is más a rögzítése, ám így szettben már könnyedén beépíthető. Délután három körül álltam neki, s kicsivel a munkaidő lejárta után gurultam ki a műhelyből. Egyelőre jónak tűnik, most már mindkét oldalon megperzseli az ember lábán a szőrt, s bízom benne, hogy a csőcsatlakozásnál sem fog szivárogni (erre a biztonság kedvéért hamarosan újra ránézek)...

Címkék: szerelés műszerfal beltér fűtőradiátor BMW E39 528iA

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr707060855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gpz900 2015.02.04. 09:56:06

Szia, nagy érdeklődéssel olvastam blogodat. Nekem egy 523i van a hétvégén én is felfedeztem, hogy csökkent a fagyálló szintem, és néha fagyálló szag van indításkor. (a kárpitok nem vizesek) Szóval el kezdtem nézelődni a neten és így akadtam az oldaladra. Láttam, hogy nálad is friss ez az élmény. Hobbi szerelő vagyok, nehezebb dolgokat is megcsinálok, pl a motoromat csavarra szedett állapotból raktam össze. (működik) Miért Írok? Mert a műszerfal és a műanyag elemek felfogatásai, nem az én műfajom. Ahhoz hogy a fűtőradiátorhoz jussak, szükséges vmilyen célszerszám? Milyen irodalmakat szedtél össze? Esetleg pdf formátumban eltudnád küldeni nekem? Vagy tudsz Bp-n egy megbízható embert aki tud a műszerfal megbontásában és "gyári" módon való összeszerelésben segíteni? Előre is köszönöm válaszod!
ÜDv
Péter

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2015.02.04. 19:58:39

@gpz900: Szia!
Tulajdonképp nem kell hozzá semmi különleges célszerszám, legfeljebb egy műanyag patentkiszedő készlet, meg pár torx csavarhúzó/bitfej, már amennyire ezek különlegesnek számítanak. Ha írsz egy e-mail címet, nagyon szívesen elküldöm, hogy én mi alapján csináltam. Egy dolgot tudok mindenképp tanácsolni:
csak a gyári fűtőradiátor birtokában kezdj neki a műveletnek, ami utángyártottat lehet hozzá szerezni, az nem passzol az autóhoz!
süti beállítások módosítása