BMW Ω, 156 α

2017.03.05. 12:21 | Pinyti | Szólj hozzá!

Az új élethelyzetek általában új prioritásokkal is járnak, s képesek szinte teljes mértékben megváltoztatni az emberben évek alatt kialakult fontossági sorrendet. Emiatt történt az, hogy még tavaly decemberben meghirdettem az E46-ot valamivel a piaci ár felett, gondolván ha elviszik ennyiért, akkor előbb és jelentős mértékben saját forrásból tudok nekiállni a lakásfelújításnak.img_2274.JPG Egészen szerdáig egy telefonhívás sem volt, annyira kiesett az átlag E46 vásárló látóköréből a harmadával, sőt néha már felével is alacsonyabb vételárú külföldi autók tengerén. Aztán ahogy kezdtem úgy intézni a dolgaim, hogy marad az autó (a hirdetést még nem vettem le), szerdán befutott egy hívás, csütörtök délelőtt 10-kor pedig már ott álltam autó nélkül zsebemben a cirkofűtés árával. Lakásfelújítás autó nélkül (a MINI azért erre elég korlátozottan alkalmas) elég körülményesen kivitelezhető, meg egyébként is - autó kell, csak mint ahogy fentebb már említettem, most ebben is mások lettek a prioritások. A keretet a BMW-ért kapott pénz fűtés árán felüli része jelentette, ami nem engedte, hogy olyan elvárásaim legyenek, mint a Mesés vásárlásakor - hozzáteszem lényegesen meg is könnyítette a dolgot, nem futottam annyi felesleges kört, mint anno - ha jön, megy, megáll dudál, elég nagy, s még ki is néz valahogy, akkor jöhet bármi.img_2291_1.JPG Ezt a bármit persze autóbuzi észjárással kell érteni, hisz bár a racionalitás alapján vehettem volna egy kombi Astrát is, de azt hiszem ahányszor rá kellett volna nézzek, csak nagyon nehezen tudtam volna megállni, hogy ne köpjem szembe magam azért, hogy én egy ilyennel kell járjak... Szóval ahogy csütörtökön elvitték a 318d-t, felütöttem a használtautó.hu-t, és átpörgettem a kombi BMW-ket a környéken. Ez csak amolyan tisztelet kör volt a lassan hat éve használt bajor márka irányába, a szívem mélyén tudtam, hogy most jött el az idő, hogy megvegyem életem első Alfáját. Nem újkeletű kötődés ez sem - igazi autóbuzi nem is hiszem hogy létezhet anélkül, hogy ne porcosodjon neki a cerka az olasz márka valamely modelljére. Az Alfa City-n is jártam már ellentétben BMW-s találkozókkal - ez utóbbi a márka iránti szeretet ellenére azért nagyon nem az én társaságom...img_2281.JPG Szóval még aznap ebéd után felhívtam a veszprémi 156 SW-nek a gazdáját (pont a kedvenc "átmeneti szériám" - még a régi orr, de már a ráncfelvarrt szép műszerfal), s megbeszéltük, hogy pénteken délután megnézzük, ha olyan el is hozzuk az autót. Bíztam a sorsszerűségben, olasz vasat eddig Veszprémben mindig sikerült vennem, így a relatíve alacsony elvárások tükrében elég biztos voltam a dolgunkban. Műszakilag elvárásaim felett is teljesített az autó, motorja egészségesnek tűnik, futóműve relatíve egyben van (azért a szuper kanizsai utakon hallok némi kopogást bal elölről), ilyen kell legyen egy őszinte, karbantartott, napi szinten használt, közel 300 000km-t futott autó.img_2295_1.JPG Karcok, leverődések vannak, tetejéről hámlik a lakk, és valamikor a tetőablak is beázott, ezért ronda a tetőkárpit és a balos A oszlop belső takarója, de ezek mind olyan dolgok, amikkel egyelőre biztosan nem foglalkozok (meg feltehetően később sem). Rozsdának hála Istennek semmi nyoma, ami megoldásra vár, az az újfajta műszerfal tetején levő központi kijelző cseréje (nem látszik rajta semmi, csak reggel amíg még hideg), valamint a világító légzsáklámpa (ez utóbbi egyszer ugyan már elaludt, de nem az a tipikus kontakthiba, az univerzális műszerünkkel kiolvasva vezetőoldali légzsák túl magas feszültség hibát ír).img_2298_1.JPG Számlákkal igazolták, hogy 70 000km-rel ezelőtt cserélték a kéttömegű lendkereket, és a kuplungot, valamint 2013-ban a vezérlést is, így remélhetőleg még az is kibír egy évet. Januárban kapott friss olajat, így a futómű kopogásán kívül most nem szeretnék mélyebben belefolyni még semmibe sem (persze műszakin majd kiderülhet még egy s más). Amit pluszban szeretnék, az fólia a B oszloptól hátra, és valami normális fejegység, ami képes USB-ről is lejátszani az mp3-akat - Dension Gatewayt ebbe azért nem fogok venni. Az autón egy éves, szinte vadonat új Nokian téligumik vannak, s járt hozzá lemezfelnin négy szintén nagyon jó Michelin nyárigumi is. Ez utóbbival még nem tudom mi legyen, logika szerint csak fel kéne tegyem és használjam, de leírhatatlanul tetszik az a "telefontárcsa" stílusú Alfa felni.img_2284.JPG Szombaton amennyire tudtam lemostam (szegény nem volt sűrűn kényeztetve, még mindig tiszta kátrány az oldala, pedig a télen elég ritkán lesz olyan meleg az aszfalt, hogy fel tudja fröcsölni...), kitakarítottam, és vettem rá új ablaktörlőket. Egy alapos kárpittisztítás még hátra van - s a vezetőülés támlájának bal oldala is nagyon ki van ülve, ismeretségi körben talán újra tudom tömetni, hogy legyen ismét tartása. Jövő szombaton ha lesz kedvem, és időm engedi megpróbálom kicsit felpolírozni, s a problémásabb részeket javítófestékkel leecsetelni...

Címkék: alfa romeo adásvétel 156 BMW 318d E46 sportwagon

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr7512314125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása