Ismét megszivatott az elektronika...

2007.07.10. 14:05 | Pinyti | 1 komment

Egyik délután gondoltam lemosom a gépet. Tulajdonképp szép fényes lett, mert a tankot (ez az egyetlen ami fémből van) utána átkentem lakkpolitúrral, a műanyagokat pedig lefújtam szilikonsprayvel. Mivel nemrég kötöttem újra az elektromos rendszert, és a meleg miatt gondoltam úgyis megszárad, nem számoltam elektromos hibával. Egy darabig nem is volt semmi gond, mígnem motorozás közben azt vettem észre, hogy nem működik az üresvisszajelző. Leparkoltam az út mellett, és megnéztem a biztosítékot. Elolvadt. Semmi gond, van tartalék egy raklappal, újat bele, gyújtás ráad, abban a pillanatban azt is kivágta. Végül hazamotoroztam műszerfalfények, indexek, és féklámpa nélkül.

Otthon nekiálltam keresni a hiba forrását. A műszerfalon át, a gyújtáskapcsolóig mindent szétszedtem, kipucoltam, és befújtam kontaktsprayvel, de nem javult a dolog. Végülis a hiba forrása az volt, amire legutoljára gondoltam (miért is ne...), mégpedig az alig két hetes indexrelé. A burkolatán valamiért van egy luk, melyet nem ragasztottam le, és ide szivárgott be a víz. Ki sem száradhatott a napon, mert a tank alatt van, így csak idő kérdése volt, hogy mikor lesz zárlatos. A dolgot csak tetézi, hogy a sok próbálgatástól el is égett a relében NYÁK, úgyhogy újra indexrelét kell vennem. Szerencsére nem drága, a Keleti-Autóalkatrész boltban pár száz forint. Azt hiszem veszek kettőt, jó ha van egy tartalék...
Most már tuti leszigetelem (valószínűleg FBS-sel) azt a kis lukat a relé házán!

Alapjában véve előnye is volt a dolognak, mert a vezetékek toldásait mindenhol felülvizsgáltam, és igényes formában kiviteleztem, ezenfelül végre normálisan kötegeltem is őket...

Így szól a gép

2007.07.09. 23:03 | Pinyti | Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása