Ma reggel megérkezett a két új AP féktárcsa, mellyel a „fékkerregés” elleni utolsó elkeseredett harcomat szándékoztam megvívni.
Legbelül valahogy mindig is éreztem, hogy ez lesz a megoldás, de a szerelők mindig azt mondták, hogy még bőven jók ezek a tárcsák, és különben is fel lettek szabályoztatva. Utánakérdeztem a dolognak, és belsőhűtésű tárcsát állítólag nem is ildomos szabályoztatni. Szóval ennyit erről…
Nagyon ütöttek is a szabályozást követően, de mindig azzal nyugtattam magam, hogy tuti jók, a szerelő is azt mondta, biztos a lógó féltengely miatt kerreg ez is. Aztán ki lett cserélve a féltengely, de a hang maradt. Eldurrant az agyam…
Ilyen nincs, hogy már egy kisebb vagyon költöttem alkatrészekre, és még mindig nyöszörög ez a szar. Úgy döntöttem, ha törik, ha szakad, veszek új tárcsákat. És milyen jól tettem!
A régiek azon felül, hogy ütöttek hihetetlen kopottak voltak.
Az új 19mm vastag, míg a régiek a 15mm-t is alig érték el.
Szóval ma délelőtt Gábor barátom kicserélte őket, és láss csodát elmúlt a kerregés, fog a fék, mintha most hoztam volna a szalonból…:)
Most már nem szégyellek megállni a zebrán átengedni a gyalogost, mert eddig marha égő volt, hogy az úttest mellett álló gyalogosok ahelyett, hogy örültek volna, hogy megállok, mind a kerregés forrását kereste…
Jelentem a háborút megnyertem!!! (Új féktárcsák)
2008.07.26. 21:36 | Pinyti | Szólj hozzá!
Megvan a bödön, plusz nagyszerviz
2008.07.22. 22:29 | Pinyti | Szólj hozzá!
Tegnap este barátnőm édesapjától majdnem minden szükséges alkatrészt megkaptam, hogy elkészíthessem saját olajleválasztó bödönömet a Sanyiba. Korán reggel neki is láttam a már említett weblapon található instrukciókat követve a szűrő összeépítésének (ezt most nem részletezném tök egyszerű, és hót érthető a leírás – minden ment elsőre). Aztán elmentem az autósboltba 10-es benzicsőért, és bilincsekért, az OBI-ba pedig vezeték-kötegelőért. Úgy tűnt minden megvan, kimentem a garázsba, és nekiláttam…
Szépen elkezdtem bontani a dolgokat a légszűrőház felől. A Sanyinál, muszáj volt levenni az egészet, mert a cső kimenete a karterből, és bemenete a szívóoldalba szintén ennek takarásában van. Nagy nehezen lefeszegettem a régi csövet. Elképesztő, mennyi korom és dzsuva volt benne. A szaga, és az állaga is megegyezett a kétütemű motorok kipufogójában található olajos koksszal (megnyugodtam, jó helyre kötöm a szűrőt, hisz itt ég el a kartergáz olajpárája)… Ugyancsak itt kellett ráeszmélnem arra is, hogy nem tudom teljes egészében újra cserélni a régi kartergázelvezető csövet (pedig ez volt a terv), mert túl speciális. Ugyanis nem egy szimpla 10-es cső, illetve, még ha az is volt az autó gyártásának pillanatában ma már nem az. A karterből kijövő felével nem volt semmi gond, de a karburátoron lévő csonkra nem ment rá puszta kézzel a benzincső (a gyárban a robotok, vagy valami spéci szerszám tuti ráerőltette, de kézzel annyi helyen akkora erőt számomra lehetetlen volt kifejteni).
De nem hátráltam meg! A régi cső már megfelelően tág végét levágtam. Ez maradt, nem tudtam vele mit kezdeni. Alaposan kikotortam belőle a kormot, a túlsó végébe pedig egy tömlőjavítónak nevezett szerkezetet dugtam, ami nem más, mint egy kb. 10mm külső átmérőjű (ez egyezik a gumicső belső átmérőjével, hisz az is 10mm) rézcső (toldás, ahogy tetszik – olyan, amire a slagot is rá kell dugni, csak ennek mindkét fele ilyen), melyre bilinccsel fogattam mindkét oldalról a gumicsöveket. Így ha vissza akarnám állítani eredeti állapotára, ezt a csonkot akkor is meg kéne hagynom…
Végül méretre vagdostam a csöveket, beállítottam a szűrő ki és bemenetét, és helyére került az olajleválasztó (ehhez kellett a kábelkötegelő).
FONTOS! Pont fordítva kell bekötni, mint ha vízszűrőként funkcionálna. Ugyanis a víz először belefolyik a bödönbe, majd onnan a szűrőn át távozik, nekünk pedig az lenne lényeg, hogy a gáz a szűrőn át kerüljön a bödönbe!
Lehet, hogy hihetetlen, de a különbséget már az első indításnál lehetett érezni, ugyanis kicsit megemelkedett az alapjárat, de ami ennél is fontosabb még simább lett a motor járása. Menet közben pedig teljesen megszűnt az a jelenség, miszerint gázadásra néha megtorpant, sőt kicsit be is rángatott a Sanyi.
Ám a mai nap még nem ért véget, hisz este hatra voltam hivatalos a szerelőhöz, s végre megtörtént a már Erdély óta áhított nagyszerviz. Ki lett cserélve a komplett bal féltengely, a jobb oldali féltengelycsukló, az olaj és az olajszűrő (légszűrőt már kicseréltem én), és mindkét bordásszíj.
Szinte olyan, mintha új lenne... :)