Ha Isten is úgy akarja megvan az utód...

2008.08.17. 11:34 | Pinyti | Szólj hozzá!

Nem mintha nem lennék megelégedve Sándorral, de be kell látni, hogy egy 17 éves autó, én pedig nem vagyok egy hétvégi sofőr, hisz a vásárlást követő három hónapban beletekertem bő 10 000km-t. Ennek az intenzív használatnak, és az előző tulaj nemtörődömségének köszönhetően, március óta majd minden hónapban volt valami, ami miatt a szerelőnél állt, s havi szinten súlyos tízezrek repültek ki a zsebemből. Most már kezd ugyan összeállni, de egy 17 éves autó tartogathat meglepetéseket, melyek újabb súlyos tízezrekként realizálódhatnak a pénztárcámban. A "klíma után fáj a szívem"-hez hasonló agymenéseim folytán rájöttem, hogy ezt az összeget az alkatrészbolt forgalmának fellendítése helyett akár egy fiatalabb autó hiteltörlesztésére is fordíthatnám. Anyagilag ugyanott lennék, de mégis egy fiatalabb, és remélhetőleg jobb autóban ülhetnék. Tegnap délután el is ért a végzet...
DSC00367.JPGPár hete áll az egyik nagykanizsai autókereskedés használtautó telepén egy kék '98-as Seat Toledo TDi Magnus. Utolsó évjárat full extra, 110 lóerő, 1 250 000Ft-ra tartják. Kacérkodtam a gondolattal, többször bementem megnézegettem. Tegnap is így tettem, csak barátnőm édesapjának társaságában. És akkor megpillantottuk ezt a fehér szépséget, alig drágábban, két évvel fiatalabban, és sokkal kevesebbet futottan... Ez egy 2000 májusi, 1.4-es 16 szelepes Volkswagen Bora Comfortline. Klíma ugyan ebben sincs (bár megfogadtam, hogy klíma nélkül autót többet nem veszek, de azt a pár kánikulai hetet ki lehet bekkelni...), de van helyette ABS, szervokormány, két légzsák, négy elektromos ablak, központizár, esőszenzor, kartámla, plüsskárpit, és vonóhorog (ez utóbbinak gyakorlati haszna számomra kimerül a hátsó ütközésvédelemben).
DSC00368.JPGA tábláján CD-s rádió is fel van tüntetve, de belenézve látható, hogy kiszedték. Ez legyen a legkevesebb. Ma reggel csináltam róla pár fényképet. Azt hiszem magukért beszélnek. Gyönyörű, makulátlan állapotban van, és a feltüntetett 118 000km is reálisnak tűnik. Kezdetben érdekes mód nem a klíma hiánya, hanem az 1.4-es 75 lóerős motor volt, amit keveselltem, de a ráció emellett szól. Sokkal olcsóbbak a fenntartási költségei, mint a Sanyinak, kevesebbet is fogyaszt. Az hogy nem megy annyira nem akkora érvágás. Bár először lehet hiányozni fog a 90 ló és a könnyű kaszni nyújtotta fürgeség, de remélem többi pozitív tulajdonságával kárpótolni fog ennek hiányáért.
DSC00365.JPGMár ha összejön...

Kérdés, hogy meddig...

2008.08.11. 23:17 | Pinyti | Szólj hozzá!

Kicseréltük a gumitömítéseket a féknyergen, bár biztos vagyok benne, hogy nem ettől szűnt meg a hang. Igen, egyenlőre újra csend honol fékezés közben. A kérdés csupán az, hogy meddig.
Kezdek valami komplikáltabb dologra gyanakodni, magával a fékdugattyúval kapcsolatosan.
Ha szét van szedve, és újra összerakva az egész, aztán újra felpumpáljuk a féket, akkor egy ideig csendes. A problémát az jelenti, hogy csak idő kérdése, és újra elő fog jönni a reszelő hang. Kéthetente márpedig nem fogom szétszedni, hogy visszanyomjam a dugattyút, majd újra felpumpáljam a féket...

Újra a szokásos konklúzió:
Nem érdemes rá többet költenem, amig megy, megy, amikor nem, javítás...

süti beállítások módosítása