Olajnyomás Kapcsoló ("Olajgomba") - Avagy ismét megszívatott az elektronika...

2009.02.15. 14:54 | Pinyti | 1 komment

Bár már lassan esedékes volt az olajcsere, de tegnap sajnos közbe kellett, hogy iktassak egy kényszerű szervizlátogatást...
Az egész még az ősszel kezdődött. Karosból indultam haza (úgy 1,5 - 2 kilométert tehettem meg), amikor kigyulladt az olajnyomás jelző lámpa, nekiállt eszeveszettül sípolni, elvette a gyújtást, és jókora betűkkel a STOP, felirat jelent meg a fedélzeti számítógép kijelzőjén. Ott helyben összefostam magam, azt hittem, KO - ennyi volt... De csak nem hagyott nyugodni a dolog, beindítottam, és szép lassan hazajöttem. Aztán bevittem az akkor már vegetáló Schmell-Novák VW márkaszervizbe. Ott megmérték, olajnyomás volt, biztos az "olajgomba" (ez adja a jelet a fedélzeti számítógépnek), egy hét, jön az új kicserélik, használjam nyugodtan, ha újra csinálja nyomjak csak nemes egyszerűséggel egy "restartot".
DSC00776.JPG 
Következő héten "ki is cserélték". Azért csak idézőjelben, mert ekkor már alig volt szerelőjük, kisebb gondjuk is nagyobb volt ennél, és utáni is csinálta (kb havi egyszer). Végül be is adták a kulcsot, azóta Kanizsán nincs hivatalos VW márkaszerviz, illetve szalon. Úgy voltam a dologgal, hogy a következő olajcseréig csak kihúzza (durván 4000km volt ekkor hátra), gondoltam ráérek. Aztán amikor arra volt dolgom megvettem Egerszegen az új alkatrészt, és mellé egy gyári olajszűrőt is (Hallottam olyanról, hogy az utángyártott nem enged át elég olajat, és attól szintén ilyen tüneteket produkál az autó. Nem nagy összeg, azon a 4 liter olajon meg már nem múlik.).
Aztán csak nem húzta ki...
Pénteken Sopronban voltam. Odafele nem történt semmi, ám amikor indultam az egyetem elől haza, már kigyulladt, és siránkozott. Rutinosan nyomtam a restartot, és elindultam haza. Egerszegen újra sírt a szája. Hohó ennek már fele sem tréfa ilyen gyakran eddig még nem csinálta. Aztán Hahóton, és ahogy beértem Nagykanizsára ott is. 160km alatt négyszer. Sürgősen lépni kellett, így szombat délután megejtettük az olaj, olajszűrő, és olajgomba hármasának cseréjét. Azóta újra a régi...
Ettől eltekintve dühítő, hogy egy bruttó 1700Ft-os alkatrész ekkora galibát, és riadalmat tud okozni.

süti beállítások módosítása