Műszerfali móka

2011.12.12. 16:11 | Pinyti | Szólj hozzá!

Párszor feleslegesen ki lett szerelve a műszeregység az autómból, melynek hatására (feszegetés, nem hozzáértő emberek által) kiégett egy izzó, mely a napi, illetve össz. km számlálót világította meg. Ennek cseréjéhez is ki kellett venniük az órát, láttam hogy csinálja a gyerek, nem voltam elragadtatva tőle, így utólag pedig, hogy tudom mi a módja, abszolút brutális és tök fogalmatan módon tette. Aztán huzamosabban mentem az autóval sötétben, és feltűnt, hogy a sebességmérő skálájának felső fele halványabb, mint a többi. Gondoltam, biztos egy újabb, a műszerfal megvilágítását végző izzó is elhalálozott. Tegnap ki is cseréltem mindhárom W3W-as izzót, de sajnos, mint az néhány régebbi kommentben is olvasható, nem hozott megfelelő eredményt. Sok embert biztos nem is zavarna, de engem nagyon tudnak idegesíteni az efféle dolgok, így egész este a netet túrtam a megoldást kutatva. Végül rátaláltam, csak sajnos megfelelő leírás híján kommentfoszlányok alapján kellett nekilátnom. Szóval maga a probléma, hogy foltokban SÖTÉTEBB marad a megvilágított kijelző. A hangsúly a sötétebben, és a foltokon van, (így utólag már, hogy tudom mi a gond) jól meg lehet különböztetni egy kiégett izzótól.
0DSC01312.jpgA problémát az okozza, hogy magát a számlapot az optikai "fényt szállító" (nem tudok rá jobb szót) műanyaghoz rögzítő ragasztó gyengül, így a foltoknál a számlap kezd eltávolodni magától a fényt kibocsájtó anyagtól. Ennek orvoslására két kommentben találtam infót, elsőre az egyszerűbb, ám a leírtak alapján kevésbé tartós megoldást választottam, ami mindösszesen csak egy napot bírt ki.
IMG_5490.jpgEgy kellőképp nagy teljesítményű hajszárítóval átmelegítettem a számlapot, és közben jól visszanyomkodtam a helyére a kritikus részeken. A másik megoldás, hogy a számlapot ragasztó spray (Tesa, 3M) használatával újra ragasztjuk a kritikus helyeken. Első körben még nem akartam ennyire nekiesni, de be kellett látnom, hogy egy cirka 15+ éves ragasztó esetén a "hajszárítós-visszanyomkodós" már nem hoz olyan eredményt. Este, ahogy melegítették az izzók (és a fűtéstől átmelegedett műszerfal is) szépen lassan újra elengedte. A rest kétszer fárad alapon így utólag a ragasztós megoldást ajánlom, ez a hajszárítós csak időpazarlás. Előbb utóbb úgyis ragasztani kell majd...
IMG_5493.jpg

Címkék: szerelés beltér BMW E36 316i

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr315700408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása