49 poszt, és kicsivel több, mint 20 000 megtett kilométer a BMW-vel a 2012-es év mérlege.Eljött az idő, hogy summázzam az idei évben történteket, mik valósultak meg a tavalyi tervekből, illetve mik a terveim a jövőre nézve.
Már az egy évvel ezelőtti Évzáróban megírt lakatolás megtörtént, bár sajnos nem pont a tervek szerint, így három menetes lett a történet. Először ugyanis január 20-án lett kész az autó. Ekkor javították a csomagtérfedelet, a jobb oldali ajtókat, színre fújták a lökhárítókat és a küszöböket, valamint került rá új külső tükör, díszléc, emblémák, és M-es diffúzor.
Aztán megújult az önindító, a hátsó ködzárófény, és leesett az első hó is. Nagyon élveztem a hátsókerekessel, szinte ki sem szálltam az autóból azon a hétvégén. Meg is lett az eredménye, szépen rügyezni kezdett a bal hátsó sárvédő.
Ezt március 8-án munkahelyemen az egyik fényező kolléga javította haveri alapon. Ennek az utolsó szóösszetételnek a későbbiekben lett még jelentősége...
Aztán egyre szebben kopogott a hátsó futómű, mígnem a bal hátsó gátló el is eresztette az olajat.. Új Sachs gátlók és Meyle szilentek felhasználásával március 21-én felújítottuk a hátsó futóművet, melyet be is állíttattam.
Tavasszal cseréltünk pollenszűrőt, és fertőtlenítettük a klímáját, mert ez 2011-ben a vásárlást követő szerviznél elmaradt.
Áprilisban lecseréltem a 17"-os felniket 15"-os Styling 6-osokra, mellyel sokkal kényelmesebb, és vezethetőbb lett az autó.
Májusban kerültek új szíjfeszítők, váltó, diffi, és motorolaj is az autóba, mely ebben a hónapban át is lépte a 220 000 km-t, és szintén ez idő tájt látszani kezdett rajta a fent már említett haveri alapon történt bal hátsó sárvédő javítás alapossága, melynek eredményeként újra hólyagosodni kezdett az alig két hónapos festés. Láttam, hogy ide alaposabb, és sokkal inkább pénz, mint a jó szándék által vezérelt beavatkozás kell, így vettem javítóívet, meg ha már úgyis benne voltunk M-es küszöböket, kilincsgumikat, és emelőbakot.
Végül júliusban zajlott a felújítás, alváz és üregvédelemmel kombinálva. Ekkor sárgítottam vissza az indexeket, és ezt követően kerültek bele a kilincsgumik és a nappali menetfény. Szintén még a nyáron kapott előre új fékcsöveket, fékfolyadékot, hátul pedig a felszabályoztatott dobokba új fékpofákat, majd az ősszel rugókat
is. Talán egyetlen tényleges probléma is ekkor jelentkezett az autóval, cserélni kellett a kormányátvezetőt, mert állandóan világított a légzsák lámpája.
Októberben ismét szerviz, olaj és szűrőkön felül kapott új kartergáz szűrőt, és oda való gumicsövet is.
Novemberben átléptük a 230 000 km-t, decemberben pedig cseréltem hátsó toronygumikat. Sajnos nem hozott megoldást így érik a felső lengőkar külső szilentjeinek cseréje, de legalább most passzolnak a gátlókhoz, mert ezek is Sachs gyártmányúak.
Egyszer hirtelen felindulásból az ősz folyamán meghirdettem az autót, de be kellett lássam, hogy ez hülyeség lenne, így egyenlőre feladtam az ilyen irányú tervekkel (tavaszig legalábbis mindenképp :) )...
Jól látható, hogy szinte már mindent kicseréltem rajta, kis híján egy új autó. Érzésre pedig jobb is némelyiknél. Tényleges problémát egész évben csak a hátsó gátló, és a kormányátvezetőben történt szakadás jelentette, a többi mind csak kötelező olajcsere, karbantartás, valamint cicoma volt. A karosszéria talán a leggyengébb pontja (mint szinte minden korabeli autónak), azon belül is a sárvédő ívek. A jobb hátsó eddig még érintetlen az enyémen, valamit biztos kezdeni kell majd ezzel is a tavasszal, és akkor elmondhatom, hogy körbeértünk a karosszérián. Ezen felül jól látszik, hogy az év végére egyre ritkábban kellett hozzányúlni, mondhatni kezd összeállni. Ebből fakadóan nem szolgálhatok már olyan nagyszabású tervekkel, mint tavaly ilyenkor (a bőrülésekről is letettem már azóta), ebben a szép állapotában szeretném megőrizni amíg nálam marad. Hogy ez időben mennyit jelent, nem tudom, de annyiból bőven ismét rendbe teszem tavasszal a tél által ejtett sebeket a karosszériáján, mint amennyiből átiratnék egy másik autót, aminél ismét kezdhetném elölről a rendbetételt...
Boldog, Eredményes, csupa jó élményekben gazdag új évet kívánok minden kedves olvasómnak!