Ha már az alapjárati motor cseréje nem jelentett megoldást, tovább kellett gondolkodnom mégis mi okozza ezt a menet közbeni leállást. Még mielőtt mélyebben beleástam volna magam az 1.6MPI lelkivilágába, a hibatárolóból kiolvasott másik kódra, a fordulatszám jelre, vagy inkább annak hiányára fókuszáltam.
Ahogy jobban átgondoltam, valóban mindig meredeken zuhant a fordulatszámmérő a leállások előtt, így egyre gyanúsabbá vált a dolog. Ami miatt mégis voltak kétségeim, hogy az alapvető tünete a főtengely jeladó meghibásodásának, hogy bizonyos hőfokon nem, viszont később, ha visszahűlt ismét indul az autó. Ennek ellenére a Punto mindig elsőre indult, csak motorfék után alapjáraton megállt. Elkezdtem túrni a netet, hogy valamivel alátámasszam az elméletem, miszerint mégis csak az FHP jeladó a bűnös. Végül az Alfa Amorén találtam egy blogbejegyzést, melyben kísértetiesen megegyezik a probléma a Puntóéval, így ma kicseréltem a jeladót egy új utángyártott darabra. Nem szeretnék semmit sem elkiabálni, de a próbaút alapján azt mondom, hogy jó lett, nem ejti olyan hirtelen a fordulatszámot, és eddig nem állt meg...
Ha már úgyis rendeltem alkatrészt, kértem két új pedálgumit is a fék, valamint kuplungpedálra. Impergomként volt fent az Unix programban, de legnagyobb meglepetésemre Pirelli feliratok díszelegnek a belső oldalukon. Most már tényleg egész olyan a beltér, mint amilyennek lennie kell...