Írhatnám, hogy "ez a szemétláda bevette a műhelyszagot", de az az igazság, hogy már régóta érett a termosztát csere. Egyre kevésbé tudott visszazárni, és eleinte csak országúti tempónál hűlt vissza, majd városban sem tudott rendesen felmelegedni. Mondhatnám, hogy inkább így, mint zárva adja meg magát, de a folyamatos hideg üzem sem tesz jót az autónak, nem beszélve a fogyasztásról...
Szóval ma vettem egy Febi (Bilstein) gyártmányú termosztátot a régi helyett. Volt belőle Meyle is, de anno a szilentjei élettartamával nem lopta be magát szívembe a márka, így inkább erre esett a választásom... Nem egy nagy kaland betenni, három csavar, és egy bilincs rögzíti, így pár perc alatt ki is cseréltük. Azóta középen áll a hőfokmutató, mint a cövek, és a fűtés is jelentősen erősebb (mondhatni brutális) lett. A BMW ilyesfajta hatékonyságát jellemzi, hogy mivel apránként múlt ki, fel sem tűnt, hogy nem fújt már tökéletes meleget (pedig ha valaki fagyos, én az vagyok). Szinte már el is felejtettem milyen forróság tud ömleni az utastérbe a légbefúvókon át...