Sanyi - A vásárlás - 2008. március 15.

2008.06.11. 14:53 | Pinyti | Szólj hozzá!

Egy rendkívül izgalmas blogot olvasva elhatároztam (http://jaguar-restoration.blog.hu/ mindenkinek ajánlom figyelmébe, rendkívül le tudja kötni az embert...), hogy kibővítem az oldalam életem első saját autójának történetével is. Mivel a sztori nem napjainkban kezdődőtt, így megpróbálom két postba belesüríteni az eddigi fejleményeket. Remélem nem hagyok ki semmit...

Szóval 2008 március, ülök a munkahelyemen, és a szokásos módon próbálom egy kicsit felgyorsítani az idő kerekét, használtautó hírdetéseket böngészek. Mikor megkaptam az állást az egyetem mellett, végre megnyílt a lehetőség affelé, hogy autótulajdonossá váljak. A szükséges költségeimen felül megmaradó összes pénzemet egy "Dani Autója" feliratú borítékba raktam. Márciusban már úgy nézegethettem a hírdetéseket, hogy ha akadna valami, ami tényleg megéri, elszántan belevágnék. Fura érzés volt, hogy végre nem csak gondolatban válhatok egy-egy hírdetésben szereplő autó tulajdonosává, hanem már ott lapul annak a lehetősége is, hogy ha úgy akarom, tényleg az is lehetek.  Kezdetben rengeteg potenciális esélyes volt. A benzinüzem nem volt kérdéses, s mivel nem akartam kis autót, a minimumot az 1500ccm-es lélektani határban állítottam fel (később az átiratásnál szívtam is emiatt a fogam, de hála Istennek ezt egyszer kellett csak megfizetni...). Kezdetben Ford Mondeo-kat, Mazda 626-osokat (tulajdonképp ugyanaz...) nézegettem. Egy Mondeo-val gondolatban még mindig el-el játszadozok, mert be kell valljam sokkal szebb (pláne az 5 ajtós), mint a 626-os Mazda, és az alkatrészek is nagyságrendekkel olcsóbbak a Fordhoz, mint a japán autókhoz. Ami miatt mégis japánok felé tendáltam, az a családban megtalálható 323-as elnyűhetetlen Mazda őskövület. Meg különben is egy autó legyen japán! Esetleg német... :)
Szóval ahogy kavargok a hasznaltauto.hu-n, megakadok egy 2.0-s Nissan Primerán. Kép alapján szép volt, s ráadásul Zalaegerszegen, ami egy köpés ide. 350 000Ft-ra tartották, a problémát az jelentette, hogy összesen volt ennyi pénzem, s így már az átírás nem jelentéktelen összegét valamely családtagtól kellett volna kikuncsorognom. Ennek ellenére olyannyira komolyak voltak a szándékaim, hogy már a kapcsolatot is felvettem az eladóval, mindössze egy valami tudott volna eltántorítani tőle, egy még jobb ajánlat. Ha már így a Nissanok vizén eveztem, eszembe jutott, hogy meg kéne csak néznem a Sunnykat is, hisz ugyanaz az 1.6-os 16 szelepes elnyűhetetlen blokk hajtja őket is (természetesen az 1.6-osokat, az 1.4-esek a 1500ccm-es limit miatt alapból kiestek), mint a Primerákat. Ezt támasztja alá az is, hogy még mind a mai napig elég sokan taxiznak 1.6-os Sunnyval.
Beállítottam a szokásos keresési paramétereket, enter, és akkor megláttam őt. Szép is volt, fehér is volt, 1.6-os is volt, közel is volt, és még megfizethető is volt. Abban a pillanatban e-mail, telefon, sms, semmit nem bíztam a véletlenre... :) Ennek eredményeként nemzeti ünnepünkön, március 15-én már úton is voltunk Bakonytamási felé barátnőmel, és édesapjával, aki végzettségét tekintve autószerelő, így neki köszönhetően a még amúgy is kedvező árból alkudni is tudtunk. Persze korántsem volt hibátlan, de szinte féláron hoztunk el egy korrekt állapotú autót. Jó vétel volt na... :DSanyi1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr475700258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása