Kormos lett a kis Bence...

2011.12.16. 16:44 | Pinyti | Szólj hozzá!

Ahogy egyre többet esik az eső, feltűnt, hogy párás a bal első indexem belül. Nem jó jel, mert valahol repedt a búra. Mivel igencsak bagatell összegbe kerülnek, úgy döntöttem, kap új Klokkerholm indexeket, nem érdemes barkácsolni velük, főleg így, hogy kiszerelve láttam, rendesen áll benne a víz.
IMG_5497.jpgEgyedül azon variáltam, hogy milyen színűek legyenek. Maradjon a gyári fehér, vagy be merjem vállalni a füst színűt? Csomó képet összevadásztam a netről, hogy könnyebben tudjak dönteni, de végül az ára volt az, ami miatt szívfájdalom nélkül be mertem vállalni a gyáritól eltérőt, mondván, ha nem tetszik, akkor sem bukok akkorát, ha veszek még azok helyett is gyáriakat.
IMG_5548.jpgSzóval délelőtt megrendeltem a füstszínűeket, amik délután ide is értek. Hála Istennek nem bántam meg. Képek alapján is tetszett már a Calypsorot BMW-ken, de így élőben talán még szebb is...

Címkék: szerelés alkatrészek BMW E36 316i smoked cornerlight füst index klokkerholm

Műszerfali móka

2011.12.12. 16:11 | Pinyti | Szólj hozzá!

Párszor feleslegesen ki lett szerelve a műszeregység az autómból, melynek hatására (feszegetés, nem hozzáértő emberek által) kiégett egy izzó, mely a napi, illetve össz. km számlálót világította meg. Ennek cseréjéhez is ki kellett venniük az órát, láttam hogy csinálja a gyerek, nem voltam elragadtatva tőle, így utólag pedig, hogy tudom mi a módja, abszolút brutális és tök fogalmatan módon tette. Aztán huzamosabban mentem az autóval sötétben, és feltűnt, hogy a sebességmérő skálájának felső fele halványabb, mint a többi. Gondoltam, biztos egy újabb, a műszerfal megvilágítását végző izzó is elhalálozott. Tegnap ki is cseréltem mindhárom W3W-as izzót, de sajnos, mint az néhány régebbi kommentben is olvasható, nem hozott megfelelő eredményt. Sok embert biztos nem is zavarna, de engem nagyon tudnak idegesíteni az efféle dolgok, így egész este a netet túrtam a megoldást kutatva. Végül rátaláltam, csak sajnos megfelelő leírás híján kommentfoszlányok alapján kellett nekilátnom. Szóval maga a probléma, hogy foltokban SÖTÉTEBB marad a megvilágított kijelző. A hangsúly a sötétebben, és a foltokon van, (így utólag már, hogy tudom mi a gond) jól meg lehet különböztetni egy kiégett izzótól.
0DSC01312.jpgA problémát az okozza, hogy magát a számlapot az optikai "fényt szállító" (nem tudok rá jobb szót) műanyaghoz rögzítő ragasztó gyengül, így a foltoknál a számlap kezd eltávolodni magától a fényt kibocsájtó anyagtól. Ennek orvoslására két kommentben találtam infót, elsőre az egyszerűbb, ám a leírtak alapján kevésbé tartós megoldást választottam, ami mindösszesen csak egy napot bírt ki.
IMG_5490.jpgEgy kellőképp nagy teljesítményű hajszárítóval átmelegítettem a számlapot, és közben jól visszanyomkodtam a helyére a kritikus részeken. A másik megoldás, hogy a számlapot ragasztó spray (Tesa, 3M) használatával újra ragasztjuk a kritikus helyeken. Első körben még nem akartam ennyire nekiesni, de be kellett látnom, hogy egy cirka 15+ éves ragasztó esetén a "hajszárítós-visszanyomkodós" már nem hoz olyan eredményt. Este, ahogy melegítették az izzók (és a fűtéstől átmelegedett műszerfal is) szépen lassan újra elengedte. A rest kétszer fárad alapon így utólag a ragasztós megoldást ajánlom, ez a hajszárítós csak időpazarlás. Előbb utóbb úgyis ragasztani kell majd...
IMG_5493.jpg

Címkék: szerelés beltér BMW E36 316i

süti beállítások módosítása