Betettük a múltkor már említett Denso lambdát. Valami mókolt NTK volt benne össze vissza kötözgetve, így nem meglepő, hogy nem működött rendesen:
Persze új menetet is kellett fúrni, mert valami szakbarbár elnyalta a régit. Aztán ha már így belejöttünk, egy hirtelen ötlettől vezérelve, amolyan igazi paraszt módjára, ledugóztuk az EGR-t. Az esti tesztkör alatt nem jelentkezett a megállás, de csak akkor merem leírni, hogy jó lett, ha legalább egy hétig gond nélkül fog működni. Egyébiránt nem szokásom ilyen dolgokat beképzelni, de esküszöm most még jobban megy az autó...
Talán...
2013.05.29. 21:46 | Pinyti | 3 komment
Címkék: fiat szerelés cabrio punto egr lambdaszonda
Lambdaszonda
2013.05.28. 20:49 | Pinyti | Szólj hozzá!
Megvan a diagnózis, de nem tudom, hogy örüljek-e neki, vagy sem. Ugyanis csak két hiba volt az autóban, az egyik a fordulatszám jellel kapcsolatos, míg a másik a már sejtett lambdaszondával. Öröm az ürömben, hogy pont van a polcon még a Swifthez vásárolt katalizátorból egy négy vezetékes Denso.
Ami miatt mégsem tudok maradéktalanul örülni ennek, hogy nem látom, hogy miként függhet össze a leállás a rossz szabályzással (ahogy az alacsony benzinszinttel sem). Mindenesetre legalább már ez is "új" lesz...
Címkék: fiat diagnosztika cabrio punto alkatrészek lambdaszonda
Új üzemanyagszűrő
2013.05.27. 20:51 | Pinyti | Szólj hozzá!
Sajnos nem jelentett megoldást a szívóoldal valamint az EGR takarítása. Mivel többségében barátnőm használja az autót felhívta a figyelmem egy érdekes dologra evvel kapcsolatban. Egész hétvégén a Puntóval intéztük a napi teendőket, és újra le-leállt. Javasolta tankoljuk meg, mert ő azt figyelte meg, ha negyednél lejjebb van a mutató, akkor csinálja. Nem látom az összefüggést, de úgyis tankolni akartunk, így feléig felnyomtam. Láss csodát, akkor nem állt meg, de szerintem már belemagyarázok dolgokat. Mindenesetre magas nekem, hogy mi köze lenne az üzemanyagszinthez/üzemanyagnyomáshoz a leállásoknak. Főleg amiatt, hogy fordulaton terhelés alatt nincs se torpanás, se rángatás, megy, mint a barom (ergo benzinnek mennie kell előre). Ettől függetlenül ma vettem bele egy új üzemanyagszűrőt is, nem akkora tétel, és úgyis cserélni akartam.
Mit mondjak ráfért, Isten tudja mikor cserélték utoljára, ez a rozsdás vacak volt a régi:
Ma kivittem az autóvillamossági szerelőhöz, akinek van Puntóhoz való három "pin"-es Fiat diagnosztikai eszköze, hátha mutat valami hibát melynek nyomán el tudunk indulni a megállások megszüntetésének irányába...