Bár már tegnap megtörtént az "átadás-átvétel", mégis amolyan gyereknapi ajándék lett ez az autó. Régebben is megfordult a fejemben az E36 lecserélése, de igazán komolyan csak egy pár hónapja kezdtem foglalkozni a témával, az utóbbi hetekben pedig el is mentem megnézni pár autónak is nehezen nevezhető romot. Nincsenek rá szavak, mennyire kiábrándító állapotok uralkodnak a magyar használtautó piacon. Annyi a kertek végéből (jellemzően Ausztriából) 1000 euróért behozott szemét, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Meg is néztem pár E46-ost, de legtöbb esetben még az érdemi párbeszéd előtt rövidre zártam a találkozást - annyira siralmasan szarok voltak - így nemhogy alkura, de sok esetben még tesztvezetésre sem került sor. Elkeseredésemben kipróbáltam egy tds E39-est, ami alapvetően jó bőrben volt, de lett volna pár komolyabb orvosolni való rajt (olajfolyás a turbónál, váltónál, hűtőcsere...). Az alku elől is élből elzárkóztak, így itt is megköszöntem a lehetőséget, és sok sikert kívántam a további értékesítéshez. A sors furcsa fintora, hogy az autó, amit végül megvettem végig ott volt az orrom előtt. Valamikor kora tavasszal hirdették, de akkor még nem voltam "tettre kész", aztán le is került az oldalról. Gondoltam eladták, aztán legnagyobb meglepetésemre ahogy az egyik ilyen roncsnéző körutat követően begurultunk a parkolóba, ott állt a gyönyörű Fjordgrau 528-as. Abban a pillanatban pedig kilépett a gazdája a lépcsőházból, amit egy gyors tesztkör, másnap pedig vásárlás követett. Az autó konkrétan egy 1998-as 528iA, azaz automata, és álmaim motorja az M52-es 2800ccm-es hathengeres hajtja. Van benne többek között gyári xenon fényszórók, digitális két zónás klíma, ülésfűtés, tempomat, telefon, tetőablak, elektromos naproló, és többek között fényre sötétedő (elektrokróm) tükrök kívül, és belül is. Persze vannak apró javítani való dolgok, konkrétan a vezetőoldali külső tükörben elfolyt a folyadék, így az most tök fekete, de a motorja nemrég lett felújítva, így remélhetőleg avval a közeljövőben nem lesz gond. Kezdésnek kap egy alapos kárpittisztítást, és a tankot is ki kell pucolni (néha megtorpan, rosszabb esetben pedig le is áll, mintha felkapna valami koszt), valamint enyhe koppanás hallatszik a jobb első futómű felől is. Szóval lesz mit csinálni rajta, de új év, új kihívás. Egy dolog azonban már most biztos: ilyen jó autóm még soha nem volt...
Utolsó érintés...
2014.05.23. 21:37 | Pinyti | Szólj hozzá!
Elég ratyi cím, de valószínűleg utoljára kellett foglalkoznom a 316-ossal, hisz megvan az utóda. Azonban a nagy autókeresés közben kapott egy kavicsot, és teljesen betört a bal első fényszóró üvege.Ma megjött a bontott cseredarab, melyet délután be is szereltem. Így már újra a régi...
Update 2014.06.04.: Mai napon új gazdájához költözött az E36-os...