Tegnap bekerült a jobb hátsó ablakemelő is, mely a balos után már rutin művelet volt. Ma folytattam a szerelést, és kicseréltem a jobb első ülésben az övfeszítőt is, így végre nem világít a légzsák lámpa a műszerfalon:
Aztán párszor ismét előjött a már korábban említett leállás, melyet követően kivétel nélkül a 83-as "főtengely helyzet és fordulatszám érzékelő" hiba volt a memóriában.
Ma ki is cseréltük a jeladót egy utángyártott gyári minőségű darabra, annak ellenére, hogy a random leállás nem az a tipikus főtengely jeladó hibatünet (inkább melegen nehezen indul). Mindenesetre azóta még nem állt meg, de előtte is volt, hogy napokig semmi, szóval majd meglátjuk...
Megy ez, mint az...
2014.05.31. 22:28 | Pinyti | Szólj hozzá!
Címkék: szerelés övfeszítő BMW E39 főtengely jeladó 528iA
Ablakemelő és zárcsere
2014.05.29. 20:37 | Pinyti | Szólj hozzá!
Meglepetésemre megjött ma minden, amit rendeltem. Igazi övfeszítő nagyhatalom lettem... (a többi pedig két hátsó ablakemelő szerkezet, és egy bal hátsó zár)
Aztán bár csak a hétvégére terveztem, nem bírtam magammal, háromkor nekiálltam, és kicseréltem a bal hátsó ajtóban a zárat, és az emelőt is.
Kicsivel négy után végeztem úgy, hogy E39-en még soha nem csináltam ilyet. Meglepően könnyen ment, igazán logikus felépítésű ezen a téren az autó...
Holnap jön a jobbos, szombaton meg az övfeszítő. Apránként alakul...
Címkék: szerelés alkatrészek ablakemelő BMW E39 központizár 528iA
Első körben
2014.05.28. 21:36 | Pinyti | Szólj hozzá!
A hétvégét követően meglett az eredetvizsga, kedden pedig már nevemre is került az autó. Közben kezdett összeállni egyfajta sorrend a fejemben a tennivalókról, és az ezekhez szükségszerűen beszerzendő alkatrészekről. A gyári új cuccok érkeztek meg elsőként, így bekerült két új rendszámtábla világítás a régi oxidált kacatok helyére, s kicseréltem a jobb külső tükör körüli fekete keretet egy vadonat újra. A vezetőoldalon sajnos el volt folyva az elektrokróm tükörlap is, így a használhatóság jegyében rendeltem két sima kék utángyártott darabot, melyek fűthetőek, de sötétedni nem tudnak. Ez a kisebbik baj, sajnos kicsit kisebbek is, mint a gyáriak, így elég bután néznek ki, de ezekben legalább látni valamit, s ez per pillanat fontosabb, mint a fény, meg a pompa. Ha már úgyis rendeltem gyári alkatrészeket, kértem a régi repedezett helyett új gumicsövet a légtömegmérő és a pillangószelep közé. Kiszakadva még az sem volt, de meglepően bagatell áron kapható, így kicseréltem ezt is. Aztán alaposan (már amennyire ez WOW-val megy) végigdiagnosztizáltam az autót, így meglett az oka a világító légzsáklámpának is. Rendeltem is bontott övfeszítőt, két hátsó elektromos ablakemelőt, valamint egy bal hátsó zárszerkezetet is, szóval lesz programom a hétvégére...
Update 2014.06.03.: Sikerült szereznem normális tükörlapokat, most már ezek is kulturáltan néznek ki.