Az az igazság, hogy mióta nálunk van a Punto, millió szólamban morognak a csapágyak a sebességváltójában, visít a difije, magyarán ez az egyik gyenge láncszem a hajtásláncában. A másik a kuplung, de az a saját hülyeségem, azt felfogom egy tesztnek - egyáltalán nem spórolás miatt került napra pontosan egy éve a kis autóba az UNIX-os kínai kuplungkészlet, sokkal inkább kíváncsi voltam, hogy mennyit bír. Sajnos kijelenthetem, hogy a minősége egy nagy rakat szarral van egy szinten, mert már a nyaralás előtt kezdtem érezni, hogy csúszik, melegen pedig ropog a pedál, így ezt biztosan cserélni fogom egy normális szettre még a jövő évi szezonkezdet előtt. A nagyobb dilemmát maga a váltó okozza, ugyanis ma lecseréltük az egy éve beletett Total olajat, mely tele volt benne lebegő csillogó fémszemcsékkel, s két nagyobb (feltehetőleg egy letört fog darabjai) fémdarabbal. Ennek ellenére kimondott kapcsolási nehézségek még nincsenek - néha a kettes kicsit ércesebb, de ezt és a hanghatásokat leszámítva egész üzembiztosan teszi a dolgát. Ezúttal a gyári előírásnak megfelelő Tutela olaj került bele, aztán meglátjuk meddig bírja (a télen úgysem lesz vele gond, hisz napokon belül költözik a garázsba, és ideiglenesen ki is lesz vonva a forgalomból). Ha minden kötél szakad, kicseréljük ezt is egy bontott darabra...
Ma megvolt a húszezredik közös kilométer is:
Update 2014.11.29.: Sikerült szereznem egy jónak tűnő bontott sebességváltót, mely valamikor a tél folyamán egy új kuplungszett kíséretében be fog kerülni az autóba. Addig is forgalomból ideiglenesen kivonva pihen a garázsban...