Azt hiszem jó lesz

2016.04.10. 08:00 | Pinyti | Szólj hozzá!

Kicsit több, mint egy hónap, s majdnem ötezer megtett kilométer után azt kell mondjam abszolút meg vagyok elégedve a hármassal. Jön-megy, teszi a dolgát, s mindezt - hogy a bosszantó apróságoknak is a végére értem - már hibátlanhoz közeli állapotban. Első körben bontóból próbáltam beszerezni az ehhez szükséges alkatrészeket, ám sajnos nem minden lett jó. Egy mérföldes műszeregységből sikerült kinyernem két hibátlan nyomógombot, mert az enyémben a napi kilométer számláló nullázójának letört a tüskéje (képen látható, az alsó a törött).img_1550.jpg A csere hamar ment, nem okozott nehézséget. Hátul a két szélső PDC szenzor nem működött, így ezek helyére is Kasza mestertől beszerzett darabok kerültek. Jobb hátul a csatlakozónál vezetékszakadás is volt, amit kollégám igényesen javított, de a bal hátsó továbbra sem  volt hajlandó működni. Mivel a PDC kötege jobb hátul megy be a karosszériába, így a bal szélsőhöz tartozó vezeték a leghosszabb. Itt is szakadásra gyanakodtam - ami a lökhárító alatt bárhol lehetett - de nem vitt rá a lélek, hogy levegyem a lökhárítót. Aztán egyik nap meglepetésemre már nem sípolt hosszan hátramenetbe kapcsoláskor, s működni kezdett a rendszer. Emiatt gondolom, hogy tényleg valami kontakt/vezeték gond van, de amíg így marad, nem bántom.nemjo.jpg A legnagyobb falatnak a középkonzolba integrált junoszty tv nyugdíjazása bizonyult, ugyanis nem megfelelő ellendarabot kaptam a bontóból. Kétféle konzol létezett s nekem pont a másik kellett volna - egyszerűen nem fért bele a DSC gombja. Öröm az ürömben, hogy a szivargyújtó aljzatot, a hamutartót, és a felső rakodórekeszt azért fel tudtam használni belőle, így csak egy új konzolt, és egy takarócsíkot kellett rendelnem, hogy összeálljon minden (gyári újban azért ez sem volt olcsó).img_1563.jpg Végül rendeltem a kuplungpedál alá egy új végállásütközőt is, mert a régit teljesen széttaposták. Emiatt kicsit túl lehetett nyomni melyre enyhe kerregés jött a szerkezetből.pedal.jpg Az újjal ez teljesen megszűnt, így végre a tökéleteshez nagyon közeli állapotba került az autó...

Update 2016.04.13.: Végül nem úsztam meg, ma lekerült a lökhárító, s meg is lett a szakadás. Most már tényleg üzembiztos a PDC, nem csak ha épp úgy állnak a vezetékek...

Címkék: szerelés kuplung műszerfal beltér középkonzol BMW 318d E46 Touring

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr78583104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása