Hozzáértőnek öt perc...

2011.05.28. 13:23 | Pinyti | Szólj hozzá!

Újra tökéletesen működik, és teljesen gyári. Az a pár nap, amíg ez nem így volt, csakis az emberi butaságnak tudható be. Történt ugyanis, hogy amikor lementünk Pécsre megnézni az autót, avval kezdte a kereskedő srác, hogy gyári indításgátló van benne, s így csak a műszerfal alján található két csavarra helyezett ujjakkal, a testünkkel zárva az áramkört hozható működésbe az indítómotor. Ennek ellenére a próbakör után visszaülve, erről megfeledkezve lazán beindítottam az autót mindenféle hókusz-pókusz nélkül is, pusztán a kulcs elfordításával. Gondoltam ő a hülye, amúgy is mondott sületlenségeket az autóról (meg mégis csak egy nepper), de nem lehet minden kereskedő Volvo szakértő. Az autó viszont elképesztően jó állapotú volt, így nem tulajdonítottam jelentőséget ennek a fiaskónak. A központizár sem működött csak kulccsal, mondván biztos lemerült az elem a távirányítóban. Ennyi legyen a legnagyobb gondja, megvettük. Másnap cseréltettem elemet, de továbbra sem akart működni. Gondoltuk újra kell programozni a kulcsokat, Bora esetében elemcserét követően ez volt a teendő. Ennek mikéntjéről azonban semmi infó nincs a füzetében, de még a neten is csak hírfoszlányokat találtam. Irány egy helyi autóvillamossági szerviz, ahol egy napot töltött el az autó, de nem tudták megoldani a problémát, mondván nem engedi az autó, hogy beleturkáljanak a rendszerébe, gyári Volvo szerviz szoftver kell hozzá, de utólagos modullal, és nem gyári távirányítókkal meg tudnák csinálni a zárat. Ettől persze még a riasztó továbbra sem menne. Már csillagászati szervizszámlák lebegtek szemeim előtt, gyors telefon a kereskedőnek (hozzáteszem nagyon korrektek voltak, megadták az előző tulaj elérhetőségét, sőt ők is felvették vele a kapcsolatot), majd az előző tulajnak, akiről időközben kiderült, hogy az egerszegi Volvo szalonban dolgozott. Innen már felgyorsultak az események, elmondta, hogy ne rakassak bele semmi utángyártott vackot, az autón minden működött, amikor leadta a kereskedésbe, valamit ott cseszhettek el rajta, megígérte, hogy ma megnézi. Reggel az Autó Mihók parkolójában mintegy öt perc alatt visszakötötte a vezetékeket a megfelelő helyre, s már működött is az indításgátló, a távirányítás, és a riasztó is. Valószínűleg elvitték valami pécsi okos szerelőhöz az autót a kereskedésből, aki nem tudta beindítani azt, így áthidalták, kikötve a rendszerből azt. A gondot ez a fixre kötés okozta, mert ennek függvényében aktiválódott volna a távirányítás, és a riasztó.
DSC01015.JPGKözben beszélgettem Tamással, s életemben először úgy érzem, hogy jól jártam. Egy igazi magamfajta autóbuzi (most Alfája van - nem az első neki), aki ráadásul Volvo szalonban dolgozott. Elmondta részletesen azt is, hogy mi mindent cserélt az autón. Nem szoktam hinni a mesékben, de ez az autó tényleg költségmentes. Eddig az járt jól, aki tőlem vett autót, de most talán velem is valami hasonló esett meg. Kopp, kopp, kopp..

Címkék: volvo szerelés s40 központizár

süti beállítások módosítása