Tükröm tükröm mondd meg nékem

2011.12.06. 15:56 | Pinyti | Szólj hozzá!

IMG_5313.jpgMa megejtettem a vásárlást követő terveim utolsó felvonását is, mivel a vezető oldali tükör fényezett részéből ki volt törve egy darab. Sikerült is szereznem egy pár calypsorot tükröt, a gond csak annyi, hogy ezek nem fűthetők, az autón levők pedig azok. Először arra gondoltam, hogy valahogy átbuherálom a fűthető szerkezetet a jó állapotú házba, de hamar letettem róla. Délelőtt nekiálltam szétbontani itthon a két donort. A fényezett hátlapot szépen le tudtam róla szerkeszteni, igaz már ehhez is apró darabjaira kellett bontani az egészet.
IMG_5318.jpgArra azért jó volt ez is, hogy épségben lejött, és felismertem, hogy nem olyan kis munka átrakni a régit az újba. Nem is maga a művelet ördöngös, hanem a közel 15+ éves napszítta műanyagok úgy törnek az ember keze között, mint a ropi. Tavasszal lesz tennivaló, majd a karosszériázás folyamán a villanyász átköti...

Címkék: szerelés tükrök alkatrészek BMW E36 316i

Új index relé - avagy a "modul" visszavág

2011.12.05. 22:02 | Pinyti | Szólj hozzá!

Múltkor sajnos mégsem sikerült megoldani az irányjelző problémát, így ma bontóztam hozzá egy új index relét. Nagyon rossz irányba indultak el az autóvillamossági szerelőnél, mert sajnos nem ismerik a típust. Annak idején, mikor elmondtam nekik a problémát, első körben a bajuszkapcsolót mondták, de kértek hagyjam ott, hogy kideríthessék. Ők úgy gondolták, hogy a könnyebbik végéről kezdik a hibafeltárást, s mint már leírtam, lekötötték a központizár modul visszajelzését, mely az elakadásjelzőt villogtatja nyitás, és zárás esetén. Persze ehhez is már a műszerfal mögött kellett buherálniuk. Mikor elhoztam tőlük, azt mondták, tegyünk így egy próbát, ha nem, akkor az irányjelző modul hibája okozza a problémát, mert ebben az autóban NINCS!!! kimondott index relé, csak a kattogó hang miatt van egy, de magát a villogást a "modul" végzi. Ma reggel vissza is vittem az autót, hogy rá kéne csak nézni arra a "modulra", mert továbbra sem jó. Délután hívnak, hogy új index relé kell bele, valószínűleg az okozza a hibát, mert ebben mégsem "modul" generálja a villogást. MI VAN?! Egy hétlábú relé van a biztosítéktáblán a motortérben, gyáriban 20 000Ft, vagy bontó. Ekkor kicsit elborult az agyam, gyakorlatilag szétdöntötték a műszerfalat egy motortérben levő 5mp alatt kicserélhető alkatrész miatt, ami szerintük csak gyáriban van (amire én már kezdet kezdetén is gyanakodtam, és a hét láb is engem támaszt alá, mert gyakorlatilag két relé van egy házban, melyben külön egységek villogtatják a bal, és a jobb oldalt). Utánanéztem, Bárdi, Unix mind forgalmazza ezt a Hellát, és az utángyártott változatát is, 9 000Ft-os áron. Még ezt is sokalltam, de legalább már valami fény volt az alagút végén. Gyors telefon a srácnak, akitől a bőrkormányt is szereztem, természetesen van nekik több is, 1 000Ft-ért adja darabját. Elmentem a BMW-ért, és irány Alibánfa. Ekkor lettem másodszor ideges, ugyanis ahogy buherálták a műszerfalat, elposszant egy izzó ami a kilométer számlálókat világította meg, ennek ellenére visszaszerelték így. Sebaj vigyem vissza, kicserélik. Előtte azért elnyargaltam a reléért, utána vissza az izzócserére. Mozgalmas nap volt, de úgy néz ki, hogy ez most már megoldja a problémát. Most perfekt...
IMG_5277.jpg

Címkék: szerelés BMW E36 316i

süti beállítások módosítása