Ma megejtettem a vásárlást követő terveim utolsó felvonását is, mivel a vezető oldali tükör fényezett részéből ki volt törve egy darab. Sikerült is szereznem egy pár calypsorot tükröt, a gond csak annyi, hogy ezek nem fűthetők, az autón levők pedig azok. Először arra gondoltam, hogy valahogy átbuherálom a fűthető szerkezetet a jó állapotú házba, de hamar letettem róla. Délelőtt nekiálltam szétbontani itthon a két donort. A fényezett hátlapot szépen le tudtam róla szerkeszteni, igaz már ehhez is apró darabjaira kellett bontani az egészet.
Arra azért jó volt ez is, hogy épségben lejött, és felismertem, hogy nem olyan kis munka átrakni a régit az újba. Nem is maga a művelet ördöngös, hanem a közel 15+ éves napszítta műanyagok úgy törnek az ember keze között, mint a ropi. Tavasszal lesz tennivaló, majd a karosszériázás folyamán a villanyász átköti...
Tükröm tükröm mondd meg nékem
2011.12.06. 15:56 | Pinyti | Szólj hozzá!
Címkék: szerelés tükrök alkatrészek BMW E36 316i
Új index relé - avagy a "modul" visszavág
2011.12.05. 22:02 | Pinyti | Szólj hozzá!
Múltkor sajnos mégsem sikerült megoldani az irányjelző problémát, így ma bontóztam hozzá egy új index relét. Nagyon rossz irányba indultak el az autóvillamossági szerelőnél, mert sajnos nem ismerik a típust. Annak idején, mikor elmondtam nekik a problémát, első körben a bajuszkapcsolót mondták, de kértek hagyjam ott, hogy kideríthessék. Ők úgy gondolták, hogy a könnyebbik végéről kezdik a hibafeltárást, s mint már leírtam, lekötötték a központizár modul visszajelzését, mely az elakadásjelzőt villogtatja nyitás, és zárás esetén. Persze ehhez is már a műszerfal mögött kellett buherálniuk. Mikor elhoztam tőlük, azt mondták, tegyünk így egy próbát, ha nem, akkor az irányjelző modul hibája okozza a problémát, mert ebben az autóban NINCS!!! kimondott index relé, csak a kattogó hang miatt van egy, de magát a villogást a "modul" végzi. Ma reggel vissza is vittem az autót, hogy rá kéne csak nézni arra a "modulra", mert továbbra sem jó. Délután hívnak, hogy új index relé kell bele, valószínűleg az okozza a hibát, mert ebben mégsem "modul" generálja a villogást. MI VAN?! Egy hétlábú relé van a biztosítéktáblán a motortérben, gyáriban 20 000Ft, vagy bontó. Ekkor kicsit elborult az agyam, gyakorlatilag szétdöntötték a műszerfalat egy motortérben levő 5mp alatt kicserélhető alkatrész miatt, ami szerintük csak gyáriban van (amire én már kezdet kezdetén is gyanakodtam, és a hét láb is engem támaszt alá, mert gyakorlatilag két relé van egy házban, melyben külön egységek villogtatják a bal, és a jobb oldalt). Utánanéztem, Bárdi, Unix mind forgalmazza ezt a Hellát, és az utángyártott változatát is, 9 000Ft-os áron. Még ezt is sokalltam, de legalább már valami fény volt az alagút végén. Gyors telefon a srácnak, akitől a bőrkormányt is szereztem, természetesen van nekik több is, 1 000Ft-ért adja darabját. Elmentem a BMW-ért, és irány Alibánfa. Ekkor lettem másodszor ideges, ugyanis ahogy buherálták a műszerfalat, elposszant egy izzó ami a kilométer számlálókat világította meg, ennek ellenére visszaszerelték így. Sebaj vigyem vissza, kicserélik. Előtte azért elnyargaltam a reléért, utána vissza az izzócserére. Mozgalmas nap volt, de úgy néz ki, hogy ez most már megoldja a problémát. Most perfekt...