Műszerfal bent

2014.02.15. 23:16 | Pinyti | Szólj hozzá!

Végre minden adott volt, hogy haladjak a Puntoval - a napsütéses enyhe időjárás végre egybe esett a szabad szombatommal. Már délelőtt kiköltöztem a garázsba, és az egész napot szereléssel töltöttem a friss levegőn, ami leírhatatlanul jól esett. Jobban is haladtam, mint terveztem, kora délután már a konyha padlója helyett ismét az autóban volt a műszerfal. IMG_8655.jpgSzépen elvezettem az összes vezetéket a műszerfal mögött, fix helyre rögzítettem a távirányítós központizár vezérlőt, majd úgy belejöttem, hogy készre szereltem a szellőzőrendszert is. Végre tökéletesen működik, fúj mindenhova, és az új fűtőradiátornak hála olyan erős a fűtés, mint még soha. Este hazahoztam a kormánykereket, hogy megtisztíthassam az alvázvédős kéznyomoktól. Ha ilyen szép idő lesz holnap, akkor még ezen a hétvégén bekerülhet a nagyszőnyeg, és a középkonzol is...

Update 2014.02.16.: A délelőttöt ismét a garázsban töltöttem, bár lényegesen kevesebb dolognak sikerült a végére érnem, mint terveztem. Mivel sokat akart a szarka, kivittem a nagyszőnyegen kívül a komplett középkonzolt, és a teljes hátsó traktust is (ülések, és a felújított oldalkárpitok), de sajnos ez utóbbi meg is rekedt a logisztikánál, ugyanis beszerelni már nem volt időm. Kezdésnek kivettem a vezetőülést, és lefújtam feketére a javított üléssínt. ulessin.jpgAmíg száradt, egy alapos takarítással folytattam, kiporszívóztam a bitumenlapokra behordott port és egyéb koszt, valamint kitörölgettem a küszöböket. A gumikéderek alatt sajnos kellemetlen meglepetés várt: rozsdás a perem, szóval ezt is kezelésbe kell vennem (ezen kívül a bal hátsó sárvédő peremezésénél, és szintén a balos küszöb oldalán látszik egy kis pörsenés), még mielőtt készre szerelem az autót. rozsda.jpgAztán amikor kellően tiszta volt minden, betettem az alaposan kitisztított (már kiszerelésekor háromszor át lett mosva) szőnyeget. IMG_8666.jpgLassan azért kezd autó formája lenni...

Címkék: fiat felújítás szerelés cabrio punto műszerfal beltér

Nem kellett volna...

2014.02.13. 21:11 | Pinyti | Szólj hozzá!

Tegnap volt a napja a nemrég betervezett kuplungozásnak. Összekészítettem minden alkatrészt, amire szükség lehetett a procedúra során (kuplung készlet, kipufogó tömítés az Y-hoz, hátsó főtengely szimmering, valamint nyelestengely szimmering a váltóba), s kollégám nyolckor neki is kezdett a váltó levételének. Elég gyorsan ment a dolog - kipufogó le, kardán és rudazat leakaszt, önindító és váltó leszerel. transmission.jpgA harang belsejében a kinyomócsapágyon már látszott, hogy mi okozta az ominózus akadást a pedálon. Konkrétan a kinyomóvilla, és a csapágy közötti részen, és a bordák magán a nyelestengelyen igényeltek némi kenést - kis túlzással szinte rozsdásak voltak az érintkező felületek. Aztán szemügyre véve magát a kuplungot megállapítottuk, hogy a lassacskán negyed millió kilométer ellenére is teljesen jó állapotban van a gyári szett - a tárcsa csak 0,4 milliméterrel volt vékonyabb az utángyártottnál (régi LUK 8,6 - új noname Unix-os 9mm), így emiatt, s lényegesen masszívabb kiképzése miatt inkább visszatettük a régit (azt a 102lóerőt elbírja még egy jó darabig). pics 006.jpgA hátsó főtengely szimmeringet azért kicseréltük ha már itt jártunk (minimális kis könnyezés volt), de a nyelestengelynél nem látszott semmi, így az is maradt még. Meglepően könnyen ment minden, délre készen is voltunk. Már amikor kifelé mentem a műhelyből éreztem, hogy nagyon patent lett a pedál érzete, s még az új kuplungszett ára is a zsebemben maradt. Aztán ötkor, műszak végeztével ért a hidegzuhany, miszerint az alapjárat teljesen megszűnt létezni az autón. Nagyon alacsonyra ejtette a fordulatot, szinte nullán állt a fordulatszámmérő, s közben a motor úgy remegett, mintha csak három henger ment volna. Egyből gyújtás hibára gondoltam, de hazafelé bár nem volt százas, azért egész normálisan ment fordulaton (emiatt az üzemanyagproblémát kizártam). IMG 023_1.jpgA gyertyákat két éve, s mintegy 40 000km-rel ezelőtt, a vásárlást követően cseréltük, így rendeltem egy új garnitúrát a mai napra (tavasszal úgyis cserélni akartam). Rájuk fért a csere, a két hátsón oxidáció is volt (valahogy kerülhet oda víz), de nem ez okozta az alapjárat hiányát. A légtömegmérő és a folytószelep közti gumicsőbe csatlakozó cső (valami karter szellőző lehet ez is) a csatlakozásnál már repedezett volt (maga a bordás könyök nálam hála Istennek hibátlan), így lecsúszott a helyéről. IMG 026.jpgReggel fénynél visszadugva, és egy gyorskötözővel rögzítve (tudom, kicsit falusi megoldás) szerencsére megoldódott ez is...

Címkék: szerelés kuplung gyújtógyertya BMW E36 316i

süti beállítások módosítása