Évzáró Vol.6

2016.12.31. 09:00 | Pinyti | Szólj hozzá!

2016 elég terméketlen év lett volna a posztok számának tekintetében, hisz még így is, hogy a Guzzi érkezésével felpörögtek az események - emiatt egy ideje próbálok minden vasárnap reggelre kiizzadni magamból valami értékelhető firkálmányt - alig huszonkilenc poszt született, melyből kettő a MINI, egy-egy pedig még a Punto, és az 528i eladása. Köszönhető ez annak, hogy lecseréltem a benzines E39-et egy dízel E46-ra, ami a kezdeti kisebb nagyobb munkálatokat leszámítva sok tekintetben az eddigi legjobb autóm.

Daily Bitch (vagy mégsem?) - BMW E46 318d Touring

img_2774.JPG

Februárra hosszas vívódás után sikerült eladnom az E39-est, amit majd egy hónapos keresgélés követett, mire sikerült végre találnom egy számomra is elfogadható állapotú BMW-t. Már vásárlásnál fény derült pár hibájára, és a kuplung-lendekrék párosa sem volt a helyzet magaslatán (bár ekkor még bíztam benne, hogy egy darabig még bírja), de a karosszéria végre rendben volt. Futóművéhez kellett két új stabpálca előre, új rugók hátra, egy új rezoncső a kipufogóba, meg a szokásos vásárlást követő szűrők folyadékok cseréje. Ezen felül sikerült megoldani a beállt zsanér miatt lógó hátsó ablak problémáját, valamint kipucoltam és lekötötem az EGR szelepet. Aztán jött az ismerkedés időszaka, kevesebb, mint egy hónap alatt belehajtottam 4000 km-t. Ekkor már világossá vált, hogy a kuplung nem lesz jobb magától, így megpróbáltam egy új gumiütközővel megoldani a dolgot, de ez sajnos csak tüneti kezelés volt - majd később kiderül, hogy miért. Bontóból szerzett alkatrészekkel megjavítottam a napi kilométerszámláló nullázóját, valamint került két másik pdc szenzor is a hátsó lökhárítóba (de itt még egy kis vezetékszakadás is tetézte a bajt). Aztán bár kicsit körülményesen, de sikerült visszaalakítanom a középkonzolt is gyári állapotára. Hogy legyen zene pendrive-ról is, beépítettem egy Dension Gateway Lite-ot, a csatlkozót pedig a hamutartóban helyeztem el. Aztán májusig bírta a lendkerék, ekkor már úgy zörgött, hogy muszáj volt kicserélni. Természetesen komplett kuplung, kinyomóvillát támasztó műanyag ütköző, rugó, és a nyelestengely végét támasztó csapágy is új került bele. Júniusban belekerült a 245 000-dik kilométer, és egy új légtömegmérő is. Júliusban ismét olajcsere, valamint fény derült a túlzott "szívászaj" (inkább fújás) és erőtlenség okára. Ezt követően már csak apróbb csinosítgatásokra került sor, úgy mint új fényszóróbúrák, vagy a kormánykerék bőrőzése. Augusztusban elértük a negyedmilliót, s kicsit javítottak a szélvédőn már vásárlás óta meglevő kavicsfelverődésen. Szintén ebben a hónapban vettem egy garnitúra gyári X5-ös alufelnit a replikák helyett, amik sokkal masszívabbak, és mérföldekkel jobb az állapotuk is (mondhatni hibátlanok). Ahogy megjött a téliesebb idő és a fagy, beköltözött a garázsba a Punto egykori helyére, s már csak novemberben egy a légzsákokat érintő visszahívási kampány miatt vettem elő...

Nincs ki mind a négy kereke - Moto Guzzi V65 Cafe Racer

img_3013.JPG

Júniusban megvették a Puntót, így elindult az a bizonyos vezérhangya, hogy nekem bizony újra kéne valami motor. Elég sokat rágódtam mire vásárlásra adtam a fejem, de itt az elsőt megvettem, mert már akkor azt láttam, hogy mit szeretnék kihozni belőle. Megfelelő jogosítvány híján csak stikában mertem vele egy kicsit menni, majd le is vittem a szervizbe, és elkezdtük az átszabást - rövidebbre vágtuk a sárvédőket, bebandázsoltam a leömlőket, felpróbáltuk az új ledes hátsó lámpát. Ezután ehhez a formához szabtuk a nyerget, s kikerült a motorblokk a vázból. Következő héten szétszedtem a blokkot, és rápróbáltam az egyik bontott, de hibátlan forgattyúsház felet a régi hegesztett helyére. Sajnos így lógott a főtengely, melynek orvoslására (és a jobb oldali hengerfej gyertyamenetének javítására) elvittem az egész hóbelevancot Taszárra a Kacsó Géphez. Eközben átesett a váz egy homokszóráson, és festésen, valamint én is lefújtam a véghajtás házát feketére a kopottas ezüst helyett. November végére megjött az árajánlat a gépműhelyből, lefújtam a hátsó villát ezüstre, valamint fény derült a kardánkereszt, és a nyelestengely szimmering hibájára. Kis utánajárással sikerült szerezni megfelelő cseredarabokat, valamint elkezdtem felújítani a fékrendszert is. Decemberben elkészült az ülés bőrözése, és a blokk vonalba fúrás is, így elkezdhettem összerakni a szívét. Egy hét alatt összeállt minden, be lettek csiszolva a szelepek, és felkerült az olajteknő, karácsonyra már készen állt minden az első indításra, s a hosszú hétvégét követő kedden már szórta is a lángokat a nyitott kipufogókon keresztül. Január végére talán elkészül a festő is a nála levő alkatrészek fényezésével, s haladhat tovább a projekt. Reméljük addig sikerül elhárítani egy nem várt hibát, de erről majd holnap egy külön posztban fogok megemlékezni...

 

Címkék: agymenés évértékelő

Vigyázz, kész, tűz

2016.12.27. 20:00 | Pinyti | 1 komment

Címkék: felújítás motorblokk Moto Guzzi V65

süti beállítások módosítása