Egyet előre, kettőt hátra...

2017.01.01. 09:00 | Pinyti | 2 komment

Ahogy járattuk a motort, feltűnt, hogy tolja ki a hajtóműolajat a sebességváltó tetején levő szuszogón. Olvastam róla, természetes jelenség ezeknél a "kisblokkos" Guzziknál (főleg a '80-as években gyártottakra igaz ez hatványozottan, itt még hiányzott egy terelőlemez ami ennek mértékét hivatott csökkenteni), de ez már kezdett inkább egy szökőkútra hasonlítani. Gyártanak ide a szuszogó helyére betekerhető csőcsatlakozót, mellyel az ember kénye kedve szerint el tudja vezetni egy magasabb ponton elhelyezett tartályba az itt kijövő olajat, hogy az később vissza tudjon folyni a váltóba. Természetesen ez lesz a megoldása az enyémnek is, de sajnos itt nem csak ez a baj.img_3054.JPG Átmenetileg kialakítottunk egy ehhez hasonló megoldást, hogy lássuk csak innen jön-e, de továbbra is megjelent néhány olajcsepp a kuplungharang alján (persze még bíztam benne, hogy csak a múltkor a szuszogón át kifolyt olaj csepeg ki a kuplung házából), mely egyszer csak rendes kis hajtóműolaj patakká duzzadt. Pár napja, mikor először beindult az eddigi legörömtelibb pillanatként éltem meg, most pedig egy pillanat alatt rémálommá vált az egész. Szerencsére a motor iránt érzett dühömet fizikai munkával vezettem le, így mérgemben hamar szétkaptam a vázat, s még egy óra sem kellett neki, a blokk újra az asztalon volt. Szerencsére avval minden rendben, egy hangyányi kis könnyezést leszámítva az olajleeresztő csavar mellett, ezt is csak a hajtóműolaj borította.img_3061.JPG Aztán meg is lett a hiba, a már kicserélt nyelestengely szimmeringnél szökik a kenőanyag. Kivéve a helyéről az is kiderült, hogy miért - egy korábbi megkeményedett szimmering szabályos hornyot vájt a tengelyre, így hiába vettem újat, nem tudta ellátni a feladatát.img_3064.JPG Úgyhogy most erre kell kitalálni valamit, mert amíg ott a horony, addig rakhatok bele akárhány szimmeringet, úgysem lesz jó...

Címkék: felújítás szerelés sebességváltó szimmering Moto Guzzi V65

süti beállítások módosítása