A felújítás második felvonása

2007.06.12. 10:08 | Pinyti | Szólj hozzá!

 Mivel úgy döntöttem, hogy megszabadulok az ormótlan fejidomtól, és vettem is egy kisebbet, nekiláthattunk a reményeink szerinti utolsó átalakításnak.
Az új fejidomnak több előnye is van. Kisebb lesz a légellenállás, a szél sem csapkodja olyan könnyen, könnyebb lesz a vezetékelés a szimpla fényszóró miatt, és végül, de nem utolsó sorban könnyebb lesz megmagyaráznom a rendőrnek ezzel a kisebb maszkkal, hogy ez márpedig smkp. Ezáltal a gyújtásrész kivételével újra vezetékelem az egészet, megszüntetem a felesleges kókány madzagok tömkelegét. Persze ezáltal újra kell majd festeni néhány alkatrészt, hogy a lehetőségekhez képest a legharmonikusabban nézzen ki. Simson indexek, és indextartók kerülnek rá immáron előre is, és megpróbálom beüzemelni a hőfokmérőt is.

Múlt hétvégén (2007. június 9-10.) el is kezdtük, bár jobbára csak szombaton dolgoztunk.

 Elkészítettük az új fejidom tartókonzolját, lemarattuk a festéket a kipufogóról, és a hűtőtakaróról. A kipufogót megcsiszoltuk, és keresztapámmal meghegesztettem a könyöknél. Jövő héten ezt is lefújom hőálló matt fekete festékkel. Az idő rövidsége, a még meg nem érkezett alkatrészek (az új hasidom még nem érkezett meg), és a vizsgaidőszak szorítása miatt csak kicsit visszafogottabb tempóban tudunk haladni, de vigasztal az a tudat, hogy ha végre kész lesz, akkor olyan lesz, amilyennek mindig is lennie kellett volna...

2007. június 4. Felkerültek az új gumik

2007.06.12. 09:55 | Pinyti | Szólj hozzá!

Reggel nyolcra voltam előjegyezve a nagykanizsai Moto-Centerbe, hogy felrakják a gumikat, melyeket előzőleg a Mofakerből rendeltem (Heidenau K65). A régi gumik felemásak, és főleg a hátsó már annyira kopott volt, hogy alacsonyabb sebességnél rázta az egész motort. Délre készen is lettek, mindemellett egészen elfogadható áron dolgoznak, csak ajánlani tudom őket!
Az új gumikkal teljesen megváltoztak a menettulajdonságai, futása kisimult, kanyarokban könnyedén dönthető lett a motor, és rendkívül jól tapadnak.
Kicsit változott a szemléletem is, így eldöntöttem, hogy lecserélem ezt a nagy fejidomot, mert inkább csak hátrányai vannak, mint előnye.
 Elsősorban nagyon visszafogja, és a szél is könnyen belekap, másodsorban pedig a rendőrnek se nagyon tudnám ekkora vitorlával az elején megmagyarázni, hogy márpedig ez egy smkp... Szóval ezek a képek az első képek az új gumikkal, de az utolsók ezzel a nagy fejidommal.
Természetesen már meg is vásároltam az új fejidomot, mely nagyon hasonlít a 80-as évek Yamaháinak négyszöglámpás fejidomaihoz (XJ sorozat, FZ 750, stb stb). Úgy tűnik, hogy egy kisebb, gyári hasidomot is sikerül szereznem a már "jól bevált bontómból".

A felújítás első felvonása

2007.06.11. 11:31 | Pinyti | Szólj hozzá!

Bár motorikusan tökéletes (külön olajozást leszámítva, így a mai napig keverékkel járok), de az én motoromon is a falusi kendácsolás szellemében rengeteg gány dolog volt, és mint már írtam az olajat is eresztette. Végülis bevittem a nagykanizsai Yamaha szervízbe, ahol korrektül rendbeszedték a telókat, szimeringeket cseréltek, az első féket kitakarították, és új porvédőgumikat tettek rá, és végül felkerült a motorra az általam bontóból megvásárolt műszerfal, és dekni is. (sajnos a km óráját ők sem tudták megcsinálni, mert az első keréknél lévő spirálmeghajtó mechanizmus hibás, és abból kész vagyon lenne egy új, így egy Cateye kerékpár km óra van rajt /de ez legalább 100%, hogy pontos/). Otthon megigazítottuk a fejidomot, újrafestettük a burkolatokat, és eltávolítottuk a felesleges cullangokat. Az összkép teljesen megváltozott, kifejezetten sportosan kezdett kinézni. Kapott új gumikat (Heidenau K65), indexeket, a fejidomra BMW indexek kerültek. Sajnos időközben bővült a hibalista, felkerült rá a fényváltókapcsoló (ennél azért bonyolultabb, mert ezen van lámpa ki be, fényváltó, index,  és duda gombja is), melyet szintén bontóból egy DT kapcsolójával pótoltam, és kapott új, cseppalakú tükröket is.

2007. április 17. A vásárlás

2007.06.11. 11:19 | Pinyti | Szólj hozzá!

A történet azzal kezdődött, hogy eladtam ´69-es veterán Simson Staromat,
és kellett helyette valami, így sebtében lementem, és megvettem a házunkban eladó zöld S51-est.
Miután megkötetett az üzlet, és leparkoltam garázsunkban új szerzeményemet, leültem az internet elé, és böngészni kezdtem a használtmotor hírdetéseket. Mindig is vonzottak a nyolcadliteres 2T "light sprinterek", így amikor a Yamaha RD-k között keresgéltem megláttam Őt. Ugyan csak 80ccm-es, de zalában, tőlünk egy köpésre árulták...

Átkoztam azt a percet, amikor aláírtam az adásvételit a Simsonról! Fájt a szívem, de hülye az aki előbb megvesz valamit, és csak utána néz körbe...

Próbáltam beletörődni hülyeségembe, és rendbeszedtem a kis "zőccséget". Motorozgattam konstans 40-nel, mivel új henger és dugó került a kis NDK benzinszúnyogba, de csak nem hagyott nyugodni a dolog. Húsvét vasárnap este meghírdettem a Sámsont, hétfőn este már el is vitték. Nagy volt az öröm, itt van újra a lehetőség...

Fel is hívtam, meg volt még a kis RD. A hatalmas fejidom már első ránézésre is furcsa volt, de szintén ennek tudható be, hogy egyáltalán megnéztem a hírdetést ("Há mi a f*sz van azon motoron???"). Elmentünk Lovásziba megnézni, de annyira kedvező volt az ajánlat, hogy ha elindul, és megy, akkor biztos elhozom. Ezen még dobott, hogy az árból alkudni is tudtam, így április 17-én megvettem életem első kishengerürtartalmú 2T "sportmotorját". Bár rengeteg javítanivaló volt rajta, és nagyon elhanyagolt volt szegény, de motorja rendkívül könnyen indult, és jól is pörögött. Már a hazaúton úgy éreztem, hogy engem az Isten is ebbe a gugolós csuklóntámaszkodós ülőhelyzetbe teremtett. Úgy éreztem igen, hazaértem. Olyan volt minden, mint ahogy mindig is elképzeltem, hisz mindig gyorsasági motor volt az álmom (bár az RD nem az a kőkemény speed gép, mint mondjuk egy RS, Mito, vagy TZR, de valljuk be a Simson után a Yamaha nyergében úgy éreztem én vagyok Talmácsi Gábor).

Aztán már otthon következhetett a kárfelmérés. Első teleszkópok csillapítása egyenlő volt a nullával, a fékek bevoltak kokszosodva a sok mocsoktól (pláne az első), az első gumi nem rávaló, a hátsó pedig annyira kopott volt, hogy alacsony sebességnél rázta az egész motort, a bal oldali dekni törött volt, a lánc lógott (bár új láncszett van rajt, így ez inkább annak tudható be, aki ezt cserélte), a kipufogó a könyöknél kéthelyen lukas volt, a henger és a könyök találkozásánál nem volt tömítés. Az egész blokk csupa retva volt, alapos takarítás fény derült arra is, hogy csak a olajos sár tömítette le a tenelyeknél a kartert, így simmeringeket kellett cserélni a váltó, és lánckeréktengelynél. Mindkét (bár inkább három, mert a hőfokmérő sem működött) műszer rossz volt, ezen felül a spirálok sem voltak meg, a fék és kuplungkar törött az olajpumpa már Isten tudja mióta nem volt jó, hisz az előző tulaj is kezdettől fogva keverékkel használta (ez utóbbi nem akkora baj). A rendkívül hosszú hibalista ellnére mégis úgy érzem jó vétel volt.

süti beállítások módosítása