Jelentem még mindig nem az igazi...

2008.06.20. 11:13 | Pinyti | Szólj hozzá!

Tegnapi fékcsőcsere tömény szívás volt szegény Petyának. Szétmarta a kezét a fékfolyadék, szenvedett rendesen az összegyógyult alkatrészekkel, lekéste a meccset, és mindennek fejében még mindig kerreg, csak legalább nagyságrendekkel halkabban. A lógó féltengelynek nem ilyen hangja lenne, és az nem csak fékezéskor, sőt annak is csak egy bizonyos pontján adna hangot, hanem úgy alapjában véve mindig (gyorsítás, lassítás, rázna, mint az állat). A fékcsövek mindenesetre csereérettek voltak, és a rendszer átmosása sem ártott.
Mivel minden más tekintetben hibátlan az autó, úgy döntöttem, hogy nem költök rá többet, csak ha cserélni kell benne valamit. Ez az a pont, ahol egyszerűen nem szabad rá többet költenem, mert csak elbukom! Amíg zireg zörög, de problémamentesen teszi a dolgát, addig nem bántom, elvégre ez mégsem restaurálás... :)
Felkerült az első szélvédőre egy Viky Rally Team-es matrica, a Baja Eurocarpatica-n történő könnyebb szervízparkba jutás végett, hisz 26-án irány Erdély a Sanyival. Remélem problémamentes útunk lesz...

Na majd most talán jó lesz...

2008.06.19. 10:21 | Pinyti | Szólj hozzá!

Tegnap este jártam a szerelőnél. Fékügyben még mindig csak a találgatás megy, de megemelve fény derült arra, hogy eléggé lógnak a féltengelyek, és a belső gumiharang is ki van szakadva a jobb oldalon. Ettől függetlenül elmegy még ezekkel egy jó darabig. 2009 októberben megy majd műszakira, akkor feltétlen kicseréltetem őket, az önindító fogaskoszorúval együtt, mert már kezdetek óta van, hogy nem indít.
Fékügyben ott tartunk, hogy ma este teljesen át lesz mosva a rendszer, fel lesz töltve új folyadékkal, és ki lesznek cserélve újra az első gumifékcsövek. Arra tippelnek, hogy ezeknek a belseje van felszakadozva, és emiatt nem megfelelően áramlik benne a folyadék és fékezés után nyomás alatt marad.
Majd meglátjuk, mindenesetre kíváncsian várom, hogy elmúlik-e ettől az az ominózus hang...

süti beállítások módosítása