10 000 km, és kis híján hatalmas szopás...

2009.11.28. 21:24 | Pinyti | 7 komment

Hol is kezdjem? Múlt szombaton, ki kellett vennem a kereket, amihez kellett a kerékőr spéci kulcsa. Minden ment, ahogy a nagykönyvben meg van írva, kerék ki, kerék vissza, összepakol, majd irány a megfelelő környezet fényképezgetéshez. Gyorsan lőttem vagy hatvan hetven képet, aztán mentem a dolgomra...
Kis ugrás a történetben, hétfő délelőtt, fényképek böngészése. Senkinek nem kívánom azt amit a képek megpillantása után éreztem.
Már a távoli képeken kiszúrtam, hogy rajtafelejtettem a kerékőr spéci kulcsát, emiatt érthetetlen számomra, hogy szombaton, amikor ott fetrengtem az autó körül, hogy a fenébe nem vettem észre. Mondanom sem kell, hogy hiába jártam végig az utat, két nap után már reménytelen volt megtalálni. Pénteken, szombaton ismét Sopronba kellett mennem, s bár én úgy gondoltam, hogy még ráér a dolog (Ugyan már, miért kapnék pont most defektet?), barátnőm édesapja nem hagyott elindulni nélküle, és esztergáltatott egyet a régi helyett. Áldom is ezért a nevét, amíg csak élek! Pénteken hazafelé csak Kópházáig jutottam. Nagyon fura hangokat adott az autó, mintha a kerékcsapágy zúgott volna, viszont nem húzott semerre sem (ezért nem gondoltam defektre). Persze én is hülye voltam, hogy nem néztem meg előbb, így menthetetlenül letapostam a jobb hátsó öreg Dunlop-ot. Kópházára beérve viszont már nagyon hangos volt. Aki ismeri a falut, tudja, hogy az elején esély sincs megállni a járdaszigetek miatt, így még elmentem vele a kaszinó elé. Ott néztem meg, és tényleg jobb hátsó defektem volt. Bele gondolni sem merek, mi lett volna, ha nincs nálam a kerékőr kulcsa...talán még most is ott állnék az autó mellett. Még egyszer köszönöm barátnőm édesapjának, hogy nem hagyta rám a hülyeséget, mert így ki tudtam cserélni, és hazajöttem a mankókeréken.
Ami viszont akkor hátrány volt a hülye méret miatt (175/65 R15), az most az előnyünkre vált. Mikor megvettem az új téli gumikat mindenhol csak rendelésre tudtak hozni. A gumis viszont négy darabot rendelt, - már akkor kínálgatta, hogy vegyem meg mind a négyet - de én csak kötöttem az ebet a karóhoz, spórolni akartam, gondoltam idén még elfutnak hátul a régi Dunlopok. Hát nem futottak el...
Öröm viszont az ürömben, hogy kutyának sem kellett ez a hülye méret, megvolt nekik még az a két darab Hankook, így reggel óta már a hátsó tengelyen is új gumik feszülnek.
A mai soproni utat már négy új abroncson teljesítette a Suzuki, melynek során beletekertem a tízezredik kilométert is (öt hónap alatt)...
20091128365.jpg

Címkék: suzuki hankook km swift téli gumi dunlop kerékőr

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr415700316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaborjozsef 2009.11.28. 22:11:55

Na szóval akkor ezért nem volt meg az a kerékőr... Pedig már előkerestem neked! Ha kell, odaadom mindenestül, mert a csavarok nem jók nekem, más lehet a menet mert egyből megfeszül rajta.

Ezt nem gondoltam volna egyből defekt a legrosszabb pillanatban, emlékszel is rá mondtam a telefonba. Le vagyok döbbenve. Kopottak voltak már azok a gumik?

Neked jól tapad? Mert nálunk a téli szart sem ér, majd ha gondolod megmutatom hogy megy keresztbe. Kézifékkel. Sajnos anélkül is megy, csak a váratlan és nem szándékosan előidézett eseményekre nehezebb jól reagálni. Ma lemostam az autót, mert a sok keresztbe menéstől az oldala hátul is full koszos-vizes felverődéses lett még az ablakok is Olyan volt, mint egy igazi rally autó :)

pinyti 2009.11.29. 09:11:11

Igen, ezért kellett volna, de már megoldódott, szóval nem sürgős. Sikerült találni egy olyan esztergályost, aki semmiből megcsinálta a csavar gipszlenyomata alapján.
Valószínűleg öregek voltak, mert szokás a banki visszavett autókról levenni a még jó gumikat, és valami szart feltenni helyettük. Nem véletlen, hogy majd mindegyik téli gumikkal eladó, az alufelnik ellenére is. Meg az is alátámasztja, hogy már nem lehet sehol sem kapni azt a fajta Dunlop-ot, amikből meg akartam hagyni még idén kettőt hátra, csak az újabb változatát. Szóval egy két három évvel tuti öregebbek, mint az autó maga, ergo lehettek a mély minta ellenére akár négy, öt évesek is már. Látszott is a színükön, fakó szürkék voltak, pláne az újak mellett...
Most, hogy négy új van fent, jól tapad. Na nem úgy, mint a nyári (az sokkal szélesebb, és peresebb), de tegnap a hugyos időjárás ellenére sehol nem csúszott meg, pedig most siettem is rendesen.
Pénteken még a felemás felállásban volt, hogy meg megúszott a hátulja. Szóval most jó.

gaborjozsef 2009.11.29. 11:11:12

Nálunk is ez lehetett a helyzet, mert téligumival vettük az autót. Valószínű még az autónál is régebbi a gumi, ezért rideg és nem tapad sehogy, de majd megmutatom... Nemtudom mi legyen vele kidobni mégse akarom.

anonymous 2009.11.29. 12:11:52

Névtelen writes:

Pedig a gumival jobban teszed, ha nem spórolsz...
Akkor használd el nyáron, arra még talán jó lesz.

pinyti 2009.11.29. 15:11:42

Originally posted by anonymous:Akkor használd el nyáron, arra még talán jó lesz.
Nincs már, úgyhogy megoldódott ez a probléma. Téli nyári mindkét garnitúra zsír új... :)

gaborjozsef 2009.11.29. 21:11:10

Nekem írta, hogy használjam nyáron nem neked te díszmadár!!! :)

anonymous 2009.11.30. 21:11:21

Névtelen writes:

Bizony. Neked a Gaborjozef blogján válaszoltam Pinytikém :)
De amúgy tényleg kár lett volna a hátsó gumikon spórolnod.
süti beállítások módosítása