Az első szerviz

2011.06.15. 21:52 | Pinyti | 6 komment

Kényszerből kicsit előre kellett hozni, a szűrők egy részének, és a gyertyák cseréjét, így már csak az olaj, és olajszűrő csere van hátra, de a jövő héten azt is megejtjük. Nem így terveztem, de ezt dobta a gép. Megdöbbentő a tény, hogy egy hibátlan állapotú autó eltölt pár napot egy használt autó telepen (ami még csak nem is az a lepukkant fajta), és ott a hozzá nem értésnek köszönhetően még egy csupa gyári alkatrésszel, szakszervizben szervizelt autót is el tudnak "kúrni". Mondja már meg valaki, hogy miért kellett nekik okvetlen motort mosatni? Amúgy is ellene vagyok, de egyszerűen nem tudom elhinni, hogy olyan nagy szutyok lett volna ott. És ez eddig minden probléma forrása, ugyanis tényleg hihetetlen szép és gondozott az autó. Ettől függetlenül nem bírtak magukkal, és motormosást tartottak. Igen ám, de úgy bemostak neki, hogy nedvesség került a gyertyákhoz. Ezt követően mondván, hogy "egy henger nem megy" elvitték a helyi "hozzáértő Józsihoz". Józsi barátunk pedig azon felül, hogy mókolt az indításgátlóval, lendületéből mit sem vesztve lelkiismeretesen kicserélte a gyári (amúgy a gyári is Champion), még szinte új gyertyákat nem az autóba való NGK-kra, melyek hétfőig bírták. Akkor ugyanis padlógázas gyorsítások esetén elkezdett rángatni. Először azt hittem, hogy rossz minőségű benzint tankoltam, de 100-ból 99-szer mindig ugyanott tankolok, és eddig még nem volt vele semmi gondom. Amikor kifogyott tankoltam OMV MaxMotion 95-öst, de nem javult, így szűkült a kör a gyertyákra (természetesen millió dolog lehetett volna még, de először az olcsóbb, és egyszerűbb dolgokkal próbálkoztam hibaüzenet híján). Vettem négy Champion EON1-est (nem top kategória, de próbálkozni nem irídium gyertyákkal akartam), olaj, levegő, pollen, és üzemanyag szűrőt. Ma este ki is cseréltük őket, és láss csodát, megszűnt a rángatás. Örülök is, meg nem is, mert egyszerűen megoldódott, de elszomorít, hogy alig volt telepen az autó, de amit ott csináltak vele, azzal inkább csak ártottak, mint használtak volna...
DSC01066.JPGRendeltem egy pár új indexet is előre, mert mindkettő párásodott, sőt a balos láthatóan el is volt repedve egy múltbeli kaviccsal való találkozásnak köszönhetően. Jövő héten meglesz az olajcsere is, és olyan lesz, mint amilyennek szeretem...

Címkék: volvo szerviz champion s40 alkatrészek irányjelzők eon1

A bejegyzés trackback címe:

https://pinyti.blog.hu/api/trackback/id/tr955700384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinyti 2011.06.15. 22:06:44

Gabesz ajánlj hozzá olajat, azt még nem vettem hozzá!
Azt hiszem ACEA A3 az előírás, de holnap pontosítok. Számold bele, hogy Turbós, és azért van benne 165 000km. Első próbának 5W-40-re gondoltam, de lehet hogy még az sem az igazi. Várom a véleményed!

gaborjozsef 2011.06.16. 07:06:22

Hali! Ilyen a nepperek többsége, csak a külsőségekre ad. Én se szeretem őket, csak kis részük igényes.

Nem tudom viszkozitásba mi az autódba az ajánlás de a 40-es olaj biztos jó attól sűrűbb tutira nem kell.

Az Elf-el vagy amit korábban használtál se lenne semmi baj adott viszkozitásban, de valahogy mégis úgy érzem ilyen autóhoz egyáltalán nem dukál a francia olaj, nem megy ehhez a presztizshez :)

A Castrol olajok biztos forrásból jók lehetnek, de nekem egy olaj jutott eszembe, és szerintem tökéletes lenne, így nem is ajánlok mást:

Mobil1 New Life 0W-40

Persze, ha nem tetszik, ajánlhatok még, de szerintem árban megfelelő, minőségben meg első osztályú :)

És természetesen olajszintet csekkolj rendszeresen, turbos autónál még fontosabb, könnyebben fogyhat.
Ha 5-10ezer km-ig nincs számottevő olajfogyasztásod ne tévesszen meg, mert előfordulhat, hogy fárad az olaj és emiatt utolsó 5000 km-en (vagy nem tudom mennyi van a periódus végéig) elkezd fogyogatni.

pinyti 2011.06.16. 21:06:43

A Mobil jó, én is erre a kettőre gondoltam, de tartok a 0W-s hideg oldaltól. A könyvében van egy ábra viszkozitásról, de 5W-től 10W-ig terjed, amiket írnak. Beszéltem az előző tulajjal, ő 5W-30-at használt, 30-as olajat azért egy kicsit hígnak gondolom a turbós autóba. Felkeltetted az érdeklődésem ezzel a 0W-40-es Mobillal.
Azért ajánlj még valamit, még ha csak tájékozódás képpen is. Ebben adok a véleményedre... ;)

gaborjozsef 2011.06.19. 17:06:19

Igazából nem tudok mást ajánlani, abszolút rád van bízva mit választasz azok közül ami az előírásoknak megfelel. Én a Mobil 0W-40-et választanám.

A 0W-től meg nem kell félni, mivel annak inkább télen van jelentősége, és akkor is csak pozitív. Ha ezen parázol, gondolkodj azon el, hogy az 5W-40-es olaj is felhígul ugyanannyira, mint a 0W-40-es, csak az később, ahogy a motor felmelegíti... Akkor meg miről beszélünk? Nyugodtan mehet bele!

Ha meg a gyári ajánlásba benne van az 5W-30 éves használatra, én mindenképp azzal próbálkoznék (főleg ha még ezzel is használták, miért ne?!), aztán figyelném kajálja-e, ha nem, vagy csak kicsit (periódusonként 1-2 liter rátöltéssel), akkor meg örülnék magamnak :D

Turbo ide vagy oda, a hígabb olaj hűtés szempontjából különösen jobb neki, mint a sűrűbb, hiszen gyorsabban cirkulál, egészen addig, amíg nem hígabb, mint amire tervezték, mert ha megszakad az olajfilm réteg, akkor már baszhatod a kiváló belső hűtést :) Szóval maradjunk az ajánlásnál, km-ektől függetlenül! Ha olajcseréig 2-3 litert rá kell tölteni, akkor érdemes lehet melegoldalon egy osztállyal sűrűbbre váltás, aztán ha tovább nőne, akkor javítás...

pinyti 2011.06.19. 18:06:07

0W-40 lesz...:yes:

gaborjozsef 2011.06.21. 21:06:15

Te tudod, de ha ajánlás az 5W-30 is (nemtudom, kérdezem?!), akkor én tuti azt választanám, főleg hogy az előző gazdi is azzal forgatta szarrá a motort xD
süti beállítások módosítása