Akkumulátor csere

2013.08.21. 18:30 | Pinyti | 2 komment

Bár a kis Puntónak köszönhetően rendesen felpörgött a blog, a BMW-ről május eleje óta egy karaktert sem írtam. Ennek oka, hogy hála Istennek teljesen problémamentesen teszi a dolgát (összesen két dolog történt - kapott új ablaktörlőlapátokat, és lekerült róla a "316i" felirat), ami ráadásul a cabrio érkezése óta csak a hétköznapi "munkába járást" jelenti. Elsődlegesen ez az oka annak, hogy most mégis van miről írnom, ugyanis ki kellett cserélni a gyári (egyébként öt éves) BMW akkumulátort egy másikra. Már a télen is éreztem, hogy nehezen indít, de valahogy sikerült túlélnie a hidegebb időszakot, igaz egy ideje már minden második szombaton (amikor dolgoztam) töltenem kellett, és ha két napnál hosszabbra nyúlt a hétvége, érezhetően elfogyott belőle a delej. A horvátországi nyaralás egy hete alatt pedig olyannyira megadta magát, hogy már csak bebikázni lehetett a Puntóról. Ma rámértem, és a teszter is cserélendőnek írta, a 480-ból alig 85 ampert produkált.
IMG_20130821_170738.jpgKollégám a tavasszal feleslegesen akkumulátort cserélt (mint utólag kiderült motorvezérlőnél vezetékszakadása volt az autónak, nem akksi gond), amit én most elkommunizáltam a BMW-be. Ez 71Ah-s, de mégis alacsonyabb, így jobban be is fér, mint a régi. Most olyan sebességgel teker az önindító, mint még soha...

Címkék: szerelés akkumulátor BMW E36 316i

Croatia 2013

2013.08.19. 14:38 | Pinyti | Szólj hozzá!

Megvolt a horvátországi nyaralás, s az egy hét alatt hála Istennek minden komolyabb hiba nélkül teljesítette az autó a kicsivel több, mint 1300km-es távot. Az egyetlen említésre méltó dolog, egy kis benzinfolyás volt az indulást követően.
IMG_7743.jpgMost tankoltuk ugyanis először tele az autót (még poénkodtam is a dologgal, milyen vicces lenne, ha fent eresztene valahol), amit nem apróztam el, megpúpoztam rendesen. Rövidesen bántó benzinszag terjengett körülöttünk, és jól látható módon a tank tetejéről, az oldalán végigfolyva csepegett a benzin az autóból. Ez a szipuzás egy laza száz kilométeres program volt, ahogy fogyott, szépen elapadt. Ezt követően 35 liternél nem tankoltam többet még a hazaút előtt sem, de ennek majd utána kell járni, hogy csak a szerelőnyílás gumitömítése öregedett-e el, vagy tényleg lék van a tankon...

Címkék: horvátország nyaralás fiat croatia cabrio punto krk benzintank

süti beállítások módosítása