Évzáró Vol.4

2015.01.01. 21:25 | Pinyti | Szólj hozzá!

Három autó (na jó a Kalos új gumijairól is született egy poszt), és negyvenhét poszt a 2014-es év mérlege. Ez kereken tízzel kevesebb mint tavaly, ugyanakkor nem nevezném eseménytelennek, leginkább mert ismét történt adás-vétel...

Hűtlen lettem hozzá - BMW E36 316i

Az év első hónapjait még a bordó E36-ossal kezdtem, s kapott is új porvédőket a hátsó lengéscsillapítókra, melyeket megfelelően rögzítve végre teljesen néma lett a futómű. Aztán februárban vettem pár alkatrészt, melyek jó részére hála Istennek semmi szükség nem volt. Ekkor okozott egy kis galibát egy lecsúszott kartergáz cső, valamint kicseréltük a még vásárláskor bekerült gyertyákat. Márciusban még vele készültem a nyárra, visszakerültek a könnyűfém felnik, és egy pollenszűrő cserével karöltve kifertőtlenítettem a klímáját. Májusban átlépte a negyedmillió kilométert, valamint ki kellett cserélnem a bal első fényszóróját egy kóbor kavics miatt. Június negyedikén késő este ért véget az addigra már lassan három éve tartó közös pályafutásunk - Budapestre került az autó új gazdájához...

img_0719.JPG

Az utód - BMW E39 528iA

Nem minden ok nélkül került sor az E36 eladására, ugyanis vettem májusban egy E39-es 528-as BMW-t. A magyar átlagnál jobb, de sajnos elég elhanyagolt állapotnak örvendett, így teljes erőbedobással álltam neki, hogy a bordóhoz hasonló autót faragjak belőle. Rendeltem új tükörlapokat, rendszámvilágítást, új gumicsövet a fojtószelep elé, s elkezdtem keresni a világító légzsáklámpa okát. Így került bele a bontóból rendelt hátsó ablakemelők és zárszerkezet mellett jobb oldali övfeszítő, s ekkor sikerült pontot tennem a rejtélyes megállások végére is, egy új főtengely jeladó beépítésével. Júniusban legfőképp az első futómű felől (leginkább a jobb torony irányából) érkező koppanások okát kerestük, de végül két új gátló és toronycsapágy oldotta meg a problémát. Még szintén ebben a hónapban kerültek előre új féktárcsák, és fékbetétek, valamint utángyártott dobbetétek is. Júliusban észrevettem, hogy kicsit nehezebben indul, így kicseréltem a vezérműtengely jeladót, valamint működőképessé tettük a kéziféket, végül pedig - még mielőtt lejárt volna a műszakija - kapott egy kopásmentes bontott kormányt. Ekkor lakatoshoz költözött az autó, és következett, amire egyáltalán nem számítottam - lényegesen nagyobb mélységben bele kellett ásni magunkat a karosszériát érintő műveletekbe, mint gondoltam. Kis híján két hónapig sikerült BMW nélkül maradnom, melyet követően megejtettem a már vásárlás óta halogatott aktuális szervizt is. Szeptemberben átlépte a 365 000 km-t a számláló, valamint az esőérzékelő és az ablaktörlők okozta gigaszopásnak is sikerült megtalálnom a megoldását. Ezt követően előjött egy kis kormányszervót, és  kormánykardánt érintő probléma, és végre sikerült vennem egy garnitúra gyári alufelnit rendkívül jutányos áron a gyenge utángyártott darabok helyett. Ezekre kerültek a szintén bagatell összegért megvásárolt túltárolt, de vadonat új Michelin Alpin Pilot téligumik, melyek egy hirtelen jött defektnek köszönhetően októberben fel is kerültek az autóra. Novemberben jött egy kerékcsapágycsere, és megszabadultam a szerintem nem oda való angel eyes karikáktól, s hozadékaként egy csomó felesleges tyúkbéltől. Az év utolsó hónapjában kicseréltem az egy ideje már rakoncátlankodó klímapanelt egy bontott darabra, s belekerült a 370 000-dik kilométer is. img_2781_3.jpgLátható, hogy volt mit csinálni az együtt töltött idő alatt - voltak pillanatok, amikor ott tartottam, hogy felgyújtom, vagy eladom - de amikor jó, akkor nagyon jó, sőt életem eddigi legjobb autója ez az E39-es 528-as. Lassan azért kezd összeállni, de két nagyobb volumenű dolog még hátra van, hogy abszolút ki tudjak békülni vele. Cserélnem kell az elöregedett nehezen átjárható fűtőradiátort, valamint a kartertömítés is csere érett. Előbbit terveim szerint még januárban új váltja, utóbbit pedig valamikor a kora tavasszal esedékes olajcsere alkalmával nyugdíjazzuk. Ugyanakkor szeretném lecserélni az olajat a váltóban és a difiben, valamint ha lehet kapni rávaló alsó motorvédő burkolatot, akkor annak beszerzését is szeretném addigra beiktatni.

 

Egészen összeállt - Fiat Punto Cabrio

Folytatódott a tavaly megkezdett  felújítás, januárban bekerültek a zaj- és rezgéscsillapító betétek, majd márciusra szépen apránként összeállt a kisautó. Megejtettük a tervezett szezon eleji nagyszervizt, kapott új lengőkarokat, és stabilizátor szilenteket, és felújítottuk szinte az egész fékrendszert. Nyaralás előtti teszt gyanánt megjártuk vele a dunakanyart, valamint kapott egy új kilincset és ablakemelő kapcsolót az anyós oldali ajtóba. Aztán kényszerből felkerült egy másik szett gumi, s amolyan csúcspontként szerepelt az autó a 2014/3-as Oldtimer & Youngtimer magazinban. Júniusban szereztem bele egy új Pioneer fejegységet, és egy házi mélynyomó gyártása mellett ismét lecseréltük az olajat, valamint kapott négy lemezfelnit dísztárcsával. Augusztusban abszolút hibamentesen teljesítette a horvátországi 2 040 km-es túrát, s egészen október végéig hűségesen szolgált. Ekkorra egyre érdekesebb hangok jöttek a váltójából, mely egy olajcsere alkalmával alátámasztotta, hogy megérett a cserére. Ehelyett még a szezon előtt egy bontott darab fog felkerülni, új kuplungszett társaságában, valamint szeretném januárban elküldeni a befecskendezőit egy ultrahangos tisztításra.img_9399.jpg Ezeket leszámítva csak apróságok vannak a Puntót érintő terveimben, csak hogy ezt követően is megbízhatóan működjön a kisautó...

Címkék: agymenés évértékelő

süti beállítások módosítása